У США вперше за 80 років затвердили нову категорію літальних апаратів

Федеральне авіаційне управління США (FAA) уперше за 80 років затвердило нову категорію літальних апаратів, до якої належатимуть повітряні таксі, апарати для доставлення вантажів і швидкої допомоги. Востаннє нову категорію цивільної авіації вводили у 1940-х роках, коли з’явилися гелікоптери. Введення нової категорії означає встановлення вимоги до пілотів й інструкторів таких літальних апаратів, зокрема щодо мінімальної безпечної висоти та необхідної видимості. Про це повідомили на сайті управління.

Фото з оголошення правил для нової категорії літальних апаратів. Dezso Molnar / New Atlas

Фото з оголошення правил для нової категорії літальних апаратів. Dezso Molnar / New Atlas

Чим відрізняються апарати з нової категорії?

Нові правила FAA встановлюють вимоги щодо гібридних літальних апаратів з силовим підйомом (powered lift). Вони поєднують характеристики літаків та гелікоптерів, зокрема здатність літати як звичайний літак під час крейсерського польоту та можливість вертикального зльоту чи посадки як у гелікоптера.

Для пілотів таких апаратів планують також спростити процес навчання, дозволяючи навчатися на апаратах з одним кермом, а не двома — для учня й інструктора — як робили раніше. В управлінні сподіваються, що таким рішенням підштовхнуть розвиток гібридних літальних апаратів, які мають потенціал для використання як у містах, так і в більш віддалених населених пунктах, куди не завжди може встигнути доїхати швидка чи рідко може прибувати доставка.

Що ще відомо про польоти

🛩 Новим типом літального апарата можна назвати дрон американського інженера, який помістив невеликі пропелери на лопатях більшого — так дрон політав як мультикоптер і літак одночасно.

🧑‍✈️ Хоча пілоти довго вчаться керувати літаком, перегляд всього одного відео з їхніми діями переконав звичайних людей у їхній здатності самостійно посадити літак.

✈️ Попри те, що сучасні літаки вважають більш екологічними через польоти на більшій висоті, це ж стало причиною їхньої шкоди довкіллю — вони залишають у верхніх шарах атмосфери сліди з водяної пари та вихлопів, які затримують тепло.