Федеральне авіаційне управління США (FAA) уперше за 80 років затвердило нову категорію літальних апаратів, до якої належатимуть повітряні таксі, апарати для доставлення вантажів і швидкої допомоги. Востаннє нову категорію цивільної авіації вводили у 1940-х роках, коли з’явилися гелікоптери. Введення нової категорії означає встановлення вимоги до пілотів й інструкторів таких літальних апаратів, зокрема щодо мінімальної безпечної висоти та необхідної видимості. Про це повідомили на сайті управління.
Чим відрізняються апарати з нової категорії?
Нові правила FAA встановлюють вимоги щодо гібридних літальних апаратів з силовим підйомом (powered lift). Вони поєднують характеристики літаків та гелікоптерів, зокрема здатність літати як звичайний літак під час крейсерського польоту та можливість вертикального зльоту чи посадки як у гелікоптера.
Для пілотів таких апаратів планують також спростити процес навчання, дозволяючи навчатися на апаратах з одним кермом, а не двома — для учня й інструктора — як робили раніше. В управлінні сподіваються, що таким рішенням підштовхнуть розвиток гібридних літальних апаратів, які мають потенціал для використання як у містах, так і в більш віддалених населених пунктах, куди не завжди може встигнути доїхати швидка чи рідко може прибувати доставка.
Що ще відомо про польоти
🛩 Новим типом літального апарата можна назвати дрон американського інженера, який помістив невеликі пропелери на лопатях більшого — так дрон політав як мультикоптер і літак одночасно.
🧑✈️ Хоча пілоти довго вчаться керувати літаком, перегляд всього одного відео з їхніми діями переконав звичайних людей у їхній здатності самостійно посадити літак.
✈️ Попри те, що сучасні літаки вважають більш екологічними через польоти на більшій висоті, це ж стало причиною їхньої шкоди довкіллю — вони залишають у верхніх шарах атмосфери сліди з водяної пари та вихлопів, які затримують тепло.