Тварини, що мігрують, живуть і помирають швидше

Британські вчені з’ясували, що птахи та ссавці, які мігрують, швидше розвиваються, народжують потомство та вмирають, ніж тварини, яким не властива міграція. Це може пояснити, чому багато таких тварин скорочують свою чисельність, пишуть вчені у журналі Nature Communications.

Чим цікаві міграції вченим?

Міграції є дуже поширеним явищем у тваринному світі. Щороку їх здійснюють мільярди різних тварин, і деякі з них регулярно долають тисячі кілометрів. Такі подорожі супроводжуються великим ризиком та вимагають витрачання значної кількості енергії. Водночас для тварин цей ризик є виправданим. Мігрувати їх змушує слідування за сезонними ресурсами, сприятливою температурою чи вибір оптимального місця для розмноження. Хоча міграції вже тривалий час вивчаються біологами та екологами, ще й дотепер багато що залишається незрозумілим у цьому процесі. Приміром, як така енергозатратна поведінка впливає на виживаність та розмноження тварин? Саме тому науковці з Університету Ексетера у Великобританії присвятили своє дослідження міграціям тварин.

Як вивчали міграції?

У своїй роботі вчені проаналізували дані про 700 видів птахів та 540 видів ссавців з усієї планети. Вони вивчали тривалість їхнього життя, вік настання статевої зрілості, тривалість внутрішньоутробного розвитку, кількість потомства та кількість щорічних спроб розмноження. На основі цієї інформації дослідники побудували модель із розподілом видів, еволюційною історією та способом подорожей тварин.

Які результати вивчення?

Дослідники з’ясували, що тварини, і птахи, і ссавці, які мігрують, розвиваються загалом швидше, раніше починають розмножувати, мають більше потомства та ще й помирають швидше, у порівнянні з осілими тваринами. Зважаючи на небезпеку довгих подорожей, ці види ставлять вищий пріоритет розмноженню, а не власному виживанню Це відкриття може пояснити, чому чисельність багатьох таких тварин скорочується - через те, що вони живуть “швидше”, їм важче адаптуватися до змін середовища, зокрема клімату. Результати можуть допомогти передбачити реакцію тварин на зміни умов, вважають автори роботи. Водночас науковці наголошують, що поки що невідомо, що є причиною, а що наслідком: тварини швидше живуть та помирають через міграцію чи вони схильні мігрувати, тому що мають коротшу тривалість життя?

Також вчені помітили, що наземні та водні ссавці, які мігрують, мають більші розміри тіла, а летючі мігранти - менші. Наземні ссавці, ймовірно, потребують більші тіла, щоб запасати енергію на довгі подорожі. А птахам, навпаки, зайва вага лише заважала би польоту.

Зміни клімату вже почали впливати на міграції тварин. Приміром, арктичні тварини почали раніше мігрувати за останні 15 років.

Фото в анонсі: Harshil Gudka / Unsplash