Тихий спів уві сні допоміг вченим дізнатися, що сниться птахам

Дослідники проаналізували, як рухаються м'язи у голосовому апараті птахів під час того, як тварини тихо співали уві сні. Так вони з'ясували, що птахи видавали звуки, специфічні для територіальних сутичок та бійок. Додавши до цього те, що уві сні у птахів ще й підіймалося пір'я на голові, як при денній активності, науковці дійшли висновку, що їм наснився буденний конфлікт. Тепер вчені припускають, що подібним чином можна було б зазирнути і в сни інших видів тварин, з'ясувавши, наскільки вони подібні до людських. Дослідження опубліковане у журналі Chaos.

Pitangus sulphuratus. Alejandro Bayer / Wikimedia Commons

Pitangus sulphuratus. Alejandro Bayer / Wikimedia Commons

Як визначили спів птахів?

Науковці використали у дослідах добре вивчених ними великих пітанг (Pitangus sulphuratus) — співочих птахів із Південної Америки. Вони створили для птахів систему для електроміографії — відстеження електричної активності м'язів, яка вказує на їх скорочення. Електроди розмістили так, щоб вони реєстрували активність м'язів, залучених до роботи голосового органу, сирінкса, у птахів.

Відтак, зібравши дані про м'язові скорочення уві сні, вчені змогли визначити, яку мелодію наспівували птахи. Зіставивши її з відомими піснями, вони змогли визначити, якій саме ситуації відповідає вокалізація уві сні. Цього разу — конфлікту за територію, який, імовірно, й наснився птахам. Вчені підсумовують, що їм вдалося створити біофізичну модель, завдяки якій можливо уточнити природу сну, одного з найбільш маловивчених та особистих явищ.

У чиї сни ще зазирали вчені