Телескоп «Джеймс Вебб» показав туманність Тарантул

NASA опублікувало нове космічне фото, отримане за допомогою телескопа «Джеймс Вебб» — це туманність Тарантул. Це найбільша і найяскравіша область зореутворення поблизу нашої галактики. І завдяки телескопу астрономам пощастило побачити молоду зорю, яка виходить з газопилової хмари, що її утворила. Всі отримані фото можна побачити у галереї NASA.

Цей знімок отримано за допомогою NIRCam у ближньому інфрачервоному діапазоні. NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team

Туманність Тарантул знаходиться на відстані всього 160 тисяч світлових років від нас у сусідній галактиці Велика Магелланова Хмара та привертає увагу астрономів, які досліджують зореутворення. І завдяки тому, що «Джеймс Вебб» спостерігає в інфрачервоному діапазоні, у вчених з'явилася можливість роздивитися скупчення масивних молодих зірок за газопиловими хмарами та навіть застати молоду зорю у її «коконі» — щільної хмари з газу та пилу.

NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team

Вони захищають протозорі від зоряного вітру. Зображення охоплює 340 світлових років у ширину та складене із знімків, зроблених в ближньому та середньому інфрачервоному діапазонах за допомогою інструментів NIRCam та MIRI.

А це зображення отримане в середньому інфрачервоному діапазоні за допомогою MIRI. NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team

А це зображення отримане в середньому інфрачервоному діапазоні за допомогою MIRI. NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team

Що ще побачив «Джеймс Вебб»?

🔭Екзопланету на відстані 350 світлових років від нас. Це перше пряме зображення екзопланети для телескопа