Станцію з дослідження Юпітера «Юнону» перевели у безпечний режим

Космічна станція «Юнона» перейшла до безпечного режиму через збій у передаванні наукових даних. Несправність викликало потрапляння в системи станції заряджених частинок під час зближення з Юпітером. Наразі передавання даних від «Юнони» поновлене, а з безпечного режиму її планують вивести протягом тижня. Про це на своєму сайті повідомляє NASA.

NASA

Чим займається «Юнона»?

Вже шостий рік найбільшу планету Сонячної системи — газового гіганта Юпітера — досліджує станція «Юнона». На борту станції знаходиться 10 наукових інструментів, завдяки яким ми отримали можливість дізнатися про світанкові бурі на Юпітері, його знамениту Велику червону пляму, а також про супутників планети: Ганімеда та Європу.

Наразі «Юнона» здійснила вже своє 47 зближення з планетою, після якого команда місії зіткнулася зі збоєм у передаванні наукових даних зі станції.

Що трапилось зі станцією?

Звичайна процедура передавання даних перервалась, а диспетчери з центру керування на Землі не могли отримати до них доступ. Як пише NASA, найімовірніше збій стався під час проходження «Юнони» над найбільш активною частиною магнітосфери Юпітера, де станція зіткнулась з потоком заряджених частинок, які потрапили в її системи. NASA довелося перезавантажити бортовий комп'ютер «Юнони» та перевести станцію у безпечний режим, в якому працюють лише необхідні для підтримки станції системи.

Зараз, згідно з повідомленням NASA, вдалося відновити передавання даних. Ознак того, що якийсь набір інформації, зібраної під час прольоту, було втрачено, немає. Однак у безпечному режимі «Юнона» пробуде ще принаймні тиждень. Наступне зближення з Юпітером планується 22 січня наступного року.

Нещодавно до своїх спостережень після збою повернувся космічний телескоп «Джеймс Вебб», який на кілька днів припиняв роботу через поламку в системі навігації.