Сполука з броколі перешкодила утворенню тромбів у крові. Вона може згодитися для запобігання інсульту

Хімічна сполука сульфорафан, яка наявна у броколі, виявилася хорошим засобом проти утворення тромбів у крові. На відміну від інших доступних засобів проти тромбів, сульфорафан не спричинив підвищеного ризику крововиливів у мишей. Науковці сподіваються, що речовина зможе знайти застосування у лікуванні та запобіганні інсульту. Результати випробування опубліковані у журналі ACS Central Science.

Ілюстрація до наукової статті про дію сполуки з броколі на тромби. Ivy A. Guan et al. / ACS Central Science, 2024

Ілюстрація до наукової статті про дію сполуки з броколі на тромби. Ivy A. Guan et al. / ACS Central Science, 2024

Як виявили дієвість сполуки проти тромбів?

Дослідники проаналізували серією тестів 23 сполуки, що часто містяться у рослинних продуктах, оскільки багато з них демонстрували біологічну активність, зокрема щодо згортання крові. У лабораторних тестуваннях за умов, близьких до середовища артерій, вони виявили, що сульфорафан сповільнює злипання тромбоцитів крові, порушуючи утворення тромбів, які здатні призвести до інсульту та інфаркту.

Науковці припускають, що сульфорафан може допомогти як у запобіганні інсульту, так і в зменшенні наслідків після нього. Так, наявний засіб для лікування наслідків інсульту, тканинний активатор плазміногену, у людей дає позитивну дію лише приблизно в кожного п'ятого пацієнта, тоді як сульфорафан у дослідах на мишах спрацював у 60 відсотків піддослідних. Поки що вчені не знають, чи спрацює так само добре препарат і на людях. Також слід буде перевірити, чи матиме корисний вплив дієта з більшою кількістю броколі на здоров'я людей з підвищеним ризиком тромбоутворення.

• Боротися з тромбами у судинах у майбутньому зможуть і мініроботи-штопори. Їх вже випробували у судинах свині, де вони просувалися завдяки керуванню роборуки з магнітом