«Спітцер» дослідив атмосферу гарячого нептуна LTT 9779b

Космічний телескоп «Спітцер» знайшов докази молекулярного поглинання оксиду карбону в атмосфері гарячого Нептуна LTT ​​9779b. Також астрономи змогли виміряти високу температуру планети. Дослідження допоможе дізнатися більше про походження та механізми утримання атмосфери гарячого нептуна, переконані автори статті у журналі Astrophysical Journal Letters.

Що відомо про цю планету?

На початку своєї місії телескоп NASA TESS знайшов LTT9779b — екзопланету, яка обертається навколо сонцеподібної зірки, розташованої на відстані 260 світлових років від Землі. Її розмір приблизно дорівнює розміру Нептуна, і при цьому вона знаходиться дуже близько до своєї зорі. Зазвичай на таких відстанях можуть існувати або планети розміром з Юпітер чи Сатурн, які мають достатню масу, щоб утримати більшу частину своєї атмосфери, або ж невеликі екзопланети земної групи, які втратили свою атмосферу. Цей гарячий нептун є виключенням з правила. Він здійснює оберт навколо своєї зірки усього за 19 годин, але його низька густина свідчить про те, що планета усе ще має атмосферу, на яку припадає щонайменше 10% загальної маси. Вік цієї системи становить 2 мільярди років. За такої високої температури атмосфера LTT9779b повинна була б давно випаруватися.

Що показало нове дослідження?

Астрономи вирішили вивчити атмосферний склад LTT9779b. Для цього вчені провели спостереження за планетою за допомогою космічного телескопа «Спітцер». Це дозволило підтвердили наявність атмосфери і виміряти дуже високу температуру на планеті — приблизно 2000 Кельвінів.

Поєднавши спостереження «Спітцера» з вимірюваннями телескопа TESS, вчені вивчили отриманий спектр випромінювання та виявили докази молекулярного поглинання оксиду карбону в атмосфері планети. Ця сполука є типовою для атмосфер гарячих юпітерів.

Дослідники сподіваються, що їхня робота дозволить дізнатися більше про походження атмосфери екзопланети, а також про механізми, що дозволили LTT9779b зберегти свою газову оболонку.

Детальніше про виявлення цього гарячого нептуна читайте тут.