SpaceX запустила з третьої спроби ракету Starship у космос. Але вона не повернулася

Компанія SpaceX здійснила третій тестовий запуск надважкої багаторазової космічної ракети Starship, під час якого ракета вперше досягла запланованої навколоземної орбіти, сягнувши висоти 230 кілометрів. Всі двигуни добре відпрацювали, а прискорювач ракети успішно відділився, але зрештою вибухнув. Попри те, що Starship сягнув рекордні для себе висоту та швидкість у цей політ, він не зміг вдало повернутися на Землю, зруйнувавшись в атмосфері. Про результати запуску пише New Scientist. SpaceX вела трансляцію запуску у своєму акаунті у твіттері.

Що відомо про третій запуск?

У космосі, як і планувалося, Starship провів тестові відкривання та закривання люка відсіку корисного навантаження та протестував перекачування кріогенного палива між баками, яке мало продемонструвати можливість дозаправки однієї ракети іншою у далеких місіях. Після цього він мав вперше у космосі увімкнути двигуни Raptor та контрольовано увійти в атмосферу, щоб приводнитися в Індійському океані через 65 хвилин після запуску. Однак цей крок пропустили і під час повернення ракета досягла критично високих температур — на відео з нього було помітно, що Starship оточений сяйвом плазми. Після цього дані телеметрії та відео були втрачені.

Starship з висотою у 121 метр наразі є найбільшою і найпотужнішою системою, що складається з прискорювача та космічного корабля. Її тестові запуски, серед іншого, мають на меті підготувати Starship до доставки людей на Місяць у рамках програми NASA «Артеміда» найближчими роками.

• У свій перший тестовий запуск Starship вибухнула в перші три хвилини польоту.
  • У другий запуск обидва ступені Starship вибухнули протягом 10 хвилин, вийшовши на висоту до 148 кілометрів.