Використання штучного інтелекту в школі виявилося особливо корисним для учнів з проблемами у навчанні. Він допоміг їм з підтриманням виконавчих функцій — плануванням та виконанням завдань вчасно, контролем емоцій та запам’ятовуванням. При цьому науковці не знайшли очевидного впливу на оцінки, тож ШІ впливав більше на комфорт під час навчання. Однак, дослідники попереджають, що надмірне використання ШІ може може перешкоджати розвитку власних здібностей та незалежності учнів у навчанні. Вони закликають розробити рекомендації для етичного використання ШІ у школах, щоб отримати максимум переваг від цього інструмента. Дослідження опублікували в журналі Frontiers in Artificial Intelligence.
Як відрізнялося використання штучного інтелекту різними учнями?
Дослідники опитали дві групи шведських учнів: віком 12-16 та 15-19 років, оцінюючи частоту використання ШІ, такого як ChatGPT — його учні використовували найчастіше, та користь, яку вони відчували від його використання. Близько 15 відсотків молодших та 53 відсотки старших учнів використовували штучний інтелект для навчання. Різниця у результатах може бути пов’язаною із загальним зростанням популярності ШІ-інструментів, оскільки дослідження на старших учнях проводилося на рік пізніше. Утім, науковці не виключають, що учні частіше використовували штучний інтелект для допомоги зі складнішими завданнями, які дають у старшій школі.
Цим же можна пояснити і те, чому більшу користь штучний інтелект, за результатами опитування, приніс саме учням з проблемами у навчанні. Ті, кому навчання від початку здавалося важчим, відчули б більше користі, коли їм допомагали з виконанням завдань. Тож попри побоювання щодо використання штучного інтелекту в школах, він може бути корисним інструментом підтримки тих, кому навчання дається найскладніше, і спонукати їх не покидати школу.
- Дослідження австралійських науковців вказало на те, що на академічні результати студентів, тобто їхню успішність на іспитах, впливає навіть висота стель у приміщеннях — що вона більша, то гірші результати.