Ровер «К'юріосіті» натрапив на метеорит на Марсі

Команда марсохода «К'юріосіті» поділилася новою його знахідкою — металічним метеоритом, який ровер знайшов у кратері Ґейл. Метеориту дали назву «Какао», а його фото опублікували у твітер-акаунті місії.

Панорамна світлина з метеоритом, яку зібрали з 19 знімків Mastcam. NASA / JPL-Caltech / MSSS

Панорамна світлина з метеоритом, яку зібрали з 19 знімків Mastcam. NASA / JPL-Caltech / MSSS

Що побачив «К'юріосіті»?

На нову світлину, яку з багатого на сульфати регіону гори Шарпа надіслав марсохід «К'юріосіті», потрапив метеорит. Порода розміром 30 сантиметрів в поперечнику складається з нікелю та заліза, що яскраво виділяє її на тлі червонуватої від оксидів поверхні Марса. У NASA метеорит прозвали назвали «Какао». І хоча подібні металево-нікелеві метеорити є звичним класом на Марсі, завдяки «К'юріосіті» вчені мають можливість детально вивчати їх.

Зображення метеорита на камеру ChemCam. Кружечком обвели місце взяття аналізу за допомогою лазера. NASA / JPL-Caltech / MSSS

Зображення метеорита на камеру ChemCam. Кружечком обвели місце взяття аналізу за допомогою лазера. NASA / JPL-Caltech / MSSS

Зображення складається з шести окремих знімків камери Mastcam. Також «К'юріосіті» дослідив знахідку за допомогою свого інструмента ChemCam, завдяки якому вчені отримали і спектроскопічний аналіз «Какао». Фото метеорита марсохід зробив 27 січня, на 3 724 марсіанський день своєї місії у кратері Ґейл.

Допитливий марсохід

⛱️У вітрових відкладеннях кратера Ґейл ровер розгледів давню систему марсіанських дюн

🌊А на фото гравійних хребтів кратера, які надіслав «К'юріосіті», вчені побачили сліди великої повені на Марсі

🌞На коливання марсіанського клімату в минулому планети роверу вказали сульфатні відкладення, які він дослідив за допомогою свого інструмента ChemCam

📸Більше світлин марсіанських пейзажів, які зробив «К'юріосіті», можна побачити у нашій галереї.