«Персеверанс» почав новий збір зразків на Марсі

Марсохід «Персеверанс» розпочав нову наукову кампанію зі збирання зразків на Марсі. Для цього він переїхав у новий регіон — до вершини дельти давньої річки. Ровер вже законсервував свій перший зразок з каменя, який на думку вчених, могло принести течією річки. Про новий етап роботи «Персеверанса» на своєму сайті пише NASA.

«Персеверанс» бурить породу, аби отримати зразок. NASA / JPL-Caltech

«Персеверанс» бурить породу, аби отримати зразок. NASA / JPL-Caltech

Де зараз працює марсохід?

«Персеверанс» досліджує геологію та клімат минулого Марса, однак ключовим завданням його місії є астробіологія, зокрема збирання зразків на планеті, які можуть містити ознаки давнього марсіанського життя. З кожною кампанією команда «Персеверанса» відправляє його досліджувати нову область кратера Єзеро, де він висадився. Цього разу марсохід рушив до регіону, що вважається вершиною дельти давньої марсіанської річки. У ньому «Персеверанс» вже зібрав свій перший зразок з породи, яка отримала ім'я «Береа» (Berea).

Що це за камінь?

Береа є осадовою породою, яка, як вважають дослідники місії, потрапила у регіон роботи «Персеверанса» з течією, тому може походити і не з кратера Єзеро. За оцінками, вона багата на карбонати, які можуть допомогти відстежити зміни в марсіанському кліматі за слідами взаємодії породи з водою, а також зберегти біосигнатури. Марсохід пробурив у Береа керн висотою у 6,04 сантиметра та вже законсервував у своїй системі зберігання.

Законсервований зразок. NASA / JPL-Caltech

Законсервований зразок. NASA / JPL-Caltech

«Персеверанс» продовжує підійматися осадовим схилом кратера Єзеро та зараз прямує до ще одного річкового регіону, який науковці місії назвали Кастелл Хенліс (Castell Henllys).

Всього наразі «Персеверанс» зібрав на Марсі 19 зразків, зокрема атмосфери, реголіту та породи з дельти у кратері Єзеро. Десять з них ровер розкидав по Марсу для майбутньої місії з доставки цих зразків на Землю, де вчені прагнуть дослідити їх.