NASA назвала астронавтів для місії «Артеміда-2». Вони злітають до Місяця 2024 року

У подорож до Місяця у 2024 році відправляться Крістіна Геммок Кох, Джеремі Хенсен, Віктор Гловер та Рід Вайсмен. У рамках «Артеміди-2» вони здійснять обліт супутника та стануть першою пілотованою місією до Місяця за 50 років. Імена астронавтів NASA оголосила під час трансляції на своєму ютуб-каналі.

Обраний для «Артеміди-2» астронавти. NASA

Обраний для «Артеміди-2» астронавти. NASA

Що це за місія?

«Артеміда-2» — другий етап масштабної програми NASA з повернення людей на Місяць. У ході неї чотири астронавти здійснять обліт Місяця на кораблі «Оріон», який вже успішно злітав до супутника в рамках «Артеміди-1», однак без екіпажу. На відміну від «Артеміди-1», з астронавтами на борту «Оріон» не виходитиме на орбіту Місяця. Астронавти пролетять близько 10 300 кілометрів навколо зворотного боку Місяця та рушать назад. Очікується, що політ займе 10 днів, а після екіпаж приводниться у Тихому океані.

Програма місії. NASA

Програма місії. NASA

Запуск планується на листопад 2024 року. «Артеміда-2» стане першою пілотованою місією на Місяць з часів програми «Аполлон», яка завершилась 50 років тому.

Хто полетить?

За рішенням NASA, у рамках «Артеміди-2» до Місяця відправляться інженерка Крістіна Геммок Кох (Christina Hammock Koch), яка брала участь у трьох експедиціях на Міжнародну космічну станцію як бортова інженерка, а також стала рекордсменкою за тривалістю перебування в космосі серед жінок. Також членом екіпажу став канадський пілот Джеремі Хенсен (Jeremy Hansen), який долучився до «Артеміди-2» як астронавт Канадської космічної агенції, у рамках співпраці двох агенцій. Разом з ними летітиме Віктор Гловер (Victor Glover), що був пілотом другого польоту корабля SpaceX Crew Dragon до МКС з екіпажем, а також льотчик-випробувач Рід Вайсмен (Reid Wiseman)

Якщо місія пройде успішно, NASA доставить астронавтів вже на поверхню Місяця у рамках «Артеміди-3». Для них вже представили скафандри, але запуск планують не раніше 2025 року.