Надрукована штучна шкіра допомогла загоїти рани пацюкам із проявами діабету

Тайваньські вчені описали власну технологію біодруку штучної шкіри для загоєння хронічних ран, зокрема важковиліковних, властивих діабету. У дослідах на пацюках надрукована пов'язка з трьома типами клітин шкіри дозволила вдвічі скоротити час затягування рани та посприяла кращому загоєнню, йдеться у статті журналу Advanced Healthcare Materials.

Diana Polekhina / Unsplash

Diana Polekhina / Unsplash

Вчені з Тайваньського національного університету разом зі колегами створили прототип гідрогелевої пов'язки для покращення загоювання ран, особливо хронічних. Вона є надрукованою на 3D-біопринтері штучною шкірою, яку можна створювати якомога більш підхожої до окремого поранення форми завдяки попередньому скануванню рельєфу рани. В основі гідрогелевої пов'язки та чорнила — біорозкладний поліуретан та желатин. Комбінація цих речовин наділяє чорнило оптимальними еластичністю та міцністю для друку, а також сприяє підтриманню клітин. Утім, найбільшою мірою загоюванню ран має сприяти суміш із трьох клітин шкіри, які додаються до гідрогелю — кератиноцитів, фібробластів та клітин-попередників внутрішньої поверхні кровоносних судин.

За допомогою такої штучної шкіри науковці спробували загоїти рани діаметром 15-28 міліметрів у пацюків — здорових та моделях цукрового діабету, у яких загоювання утруднене через порушений обмін речовин. У здорових тварин загоювання відбувалося приблизно однаково і в лікованих, і в нелікованих штучною шкірою. Утім, у пацюків з діабетом надрукована шкіра приблизно вдвічі скоротила час закриття рани, а також покращила утворення нових кровоносних судин і колагену, у порівнянні з нелікованими.

Це не вперше 3D-біодрук намагаються пристосувати для відновлення шкіри. Деякі науковці навіть показали потенціал технології до одночасної регенерації і шкіри, і кістки. А детальніше про те, як відбувається біодрук, і чи вміють уже друкувати цілі органи, читайте в нашому розборі.