Корабель «Оріон» дістався дальньої ретроградної орбіти Місяця

На свій 11 день польоту космічний корабель «Оріон» вийшов на свою цільову орбіту — дальню ретроградну навколомісячну орбіту, що знаходиться на висоті 64 тисяч кілометрів від Місяця та максимальній відстані у 434 500 кілометрів від Землі. Це найбільша відстань від Землі, на яку вдавалося дістатися апаратам, призначеним для пілотованих місій, повідомляє NASA.

Такою «Оріон» побачив Землю на 11-й день польоту. Таке селфі він зробив за допомогою камер на одній зі своїх сонячних панелей. NASA

Такою «Оріон» побачив Землю на 11-й день польоту. Таке селфі він зробив за допомогою камер на одній зі своїх сонячних панелей. NASA

16 листопада космічний корабель «Оріон» відправився на надважкій ракеті-носії SLS в космос, щоб випробувати маршрут для майбутніх астронавтів місії «Артеміда». На 10 день свого поки безпілотного польоту він наблизився до Місяця на відстань 128 кілометрів, а затим рушив на свою цільову орбіту — дальню ретроградну навколомісячну орбіту (distant retrograde orbit, DRO). На ній він проведе тиждень, а вже 11 грудня має повернутися на Землю, щоб за кілька років повторити маршрут вже з астронавтами на борту.

Далекою вона є тому, що знаходиться на великій висоті від поверхні супутника — 64 тисячі кілометрів —, а ретроградною оскільки «Оріон» рухатиметься навколо Місяця у протилежному напрямку від того, в якому Місяць рухається навколо Землі. Від Землі це 434 500 кілометрів, тож «Оріон» поставив рекорд з віддаленості від Землі подібних апаратів — «Аполлону-13» 1970 року вдалося віддалитися на 400 171 кілометрів, хоча і без висадки на Місяць.

Серп Місяця, який сфотографував «Оріон» на дев'ятий день польоту. NASA

Звісно, «Оріон» не міг не пофотографувати Місяць, діставшись до нього так близько. Світлини можна побачити тут.