Глобальне потепління погіршить смак європейського пива

Через кліматичні зміни європейський хміль почав втрачати речовини, які відповідають за його аромат — через це постраждає і смак пива, яке з нього виготовляють. Науковці виявили, що з 1994 року у хмелі на 0,6 відсотка зменшилася кількість ключових для смаку альфа-кислот, а якщо рослину не пристосувати до змін температури, то до 2050 року вміст цих речовин впаде на 31 відсоток. Про це розповіло видання New Atlas з посиланням на статтю вчених у Nature Communications.

Missy Fant / Unsplash

Як досліджували вплив клімату на хміль?

Пиво є третім за популярністю напоєм у світі, але досі не проводилося досліджень, як на його виробництво впливають зміни клімату. Щоб виявити, як змінюється врожайність і якість основного інгредієнта для пива — звичайного хмелю (Humulus lupulus) —, дослідники Чеської академії наук зібрали дані про температуру і опади з метеорологічних станцій Німеччини, Чехії та Словенії за 1971-2018 роки та зіставили їх із даними про середньорічну врожайність рослини у цих регіонах.

Що показало дослідження?

Виявилося, з 1994 року фермери стали щороку збирати на 0,2 тонни хмелю на гектар поля менше. Причому рослина почала на 20 днів раніше дозрівати, через що зменшився вміст альфа-кислот. За допомогою моделювання науковці також дійшли висновку, що при глобальному потеплінні на 1,4 градуса Цельсія, кількість опадів у досліджуваних регіонах зменшиться на 24 міліметри. Це призведе до того, що врожайність хмелю може впасти ще на 4-18 відсотків, а вміст альфа-кислот у ньому — на 20-31 відсоток. Науковці вважають, що вже зараз потрібно працювати над створенням більш стійких до потепління сортів хмелю, які краще адаптуватимуться до змін клімату.

Що ще науковцям відомо про пиво?

🍺 Мікробіологи покращили смак сучасного пива генною модифікацією дріжджів