BepiColombo вдруге зблизився з Меркурієм

Третя в історії місія з вивчення Меркурія BepiColombo вдруге зустрілася з Меркурієм. І хоча це був гравітаційний маневр, щоб у майбутньому вийти на орбіту першої до Сонця планети, кілька наукових інструментів все ж попрацювали при зближенні. BepiColombo передав кілька знімків Меркурія, а також записав інформацію про його магнітосферу і екзосферу. Про це на своєму сайті розповідає Європейське космічне агентство.

Один зі знімків, які BepiColombo отримав через п'ять хвилин після зближення. Окрім частин самого BepiColombo тут можна побачити кілька кратерів, тіні від Сонця і шорстку поверхню планети. ESA / BepiColombo / MTM

23 червня о 12:44 за київським часом спільна європейсько-японська станція BepiColombo наблизилася до Меркурія на висоту близько 200 кілометрів над його поверхнею. Це друге із шести запланованих наближень до найближчої Сонцю планети, у ході яких BepiColombo вдасться вийти на її орбіту та принаймні два роки попрацювати на ній. І хоча поки апарат не має можливості розгорнути всі свої наукові інструменти, на час зближення на його борту працювали три камери, а також зонди, що вивчають магнітне поле Меркурія та середовище навколо нього.

Під час зближення BepiColombo знаходився з нічного боку планети, тож перші фото все ж довелося робити вже за п'ять хвилин після зближення, коли станція була на відстані 800 кілометрів від поверхні планети.

Штанга між двома кратерами - це штанга магнітометра  BepiColombo. ESA / BepiColombo / MTM

Штанга між двома кратерами - це штанга магнітометра BepiColombo. ESA / BepiColombo / MTM

Це фото камера BepiColombo зробила вже за 10 хвилин після зближення апарата, коли він був на відстані 2862 кілометрів від поверхні Меркурія. На ньому BepiColombo вперше побачив частину басейна Калоріс діаметром 1550 кілометрів. Його вік оцінюють у 3,9 мільярда років та вважають найбільшим збереженим ударним басейном на планеті. Це одна з цілей BepiColombo на час, коли він потрапить на свою наукову орбіту біля Меркурія.

ESA / BepiColombo / MTM

На цьому знімку BepiColombo бачить Меркурій вже з відстані 1406 кілометрів, де окрім частини його корпусу можна розгледіти, наприклад, кратер Хіні шириною 125 кілометрів. У ньому відшукали кандидата на перший меркуріанський вулкан, що BepiColombo перевірить у 2027 році.

Перше зближення зі своєю головною ціллю — Меркурієм — BepiColombo здійснив у жовтні минулого року. Тоді він також отримав кілька зображень зі своїх камер та навіть послухав спів магнітосфери планети.