Аномалія порушила роботу одного з інструментів «Джеймса Вебба»

NASA повідомило, що прилад для роботи в середньому діапазоні інфрачервоного випромінювання MIRI на борту телескопа «Джеймс Вебб» тимчасово припинив роботу в одному з режимів. Причиною стала аномалія роботи механізму, що відповідає за перехід між фільтрами для спостереження. Всі інші інструменти телескопа та три інших режими спостереження MIRI працюють справно, пише на своєму сайті управління.

Інструмент MIRI / NASA

Команда космічного телескопа «Джеймс Вебб» прийняла рішення призупинити роботу інструмента MIRI (Mid-Infrared Instrument) в режимі спектроскопічних спостережень. 24 серпня за ним помітили несправність: механізм перемикання між короткими, середніми та довгими хвилями. Під час підготовки до спостережень помітили, що колесо, яке дає обрати потрібну довжину хвилі (grating wheel), демонструє підвищене тертя. І 6 вересня комісія з розгляду аномалій у роботі телескопа прийняла рішення призупинити роботу в режимі спектроскопії середньої роздільної здатності.

Схема роботи MIRI, а саме її складної оптичної системи, яка спрямовує вловлене телескопом світло у потрібні детектори для спектроскопічних спостережень середньої роздільної здатності (які зараз і недоступні). ESA

Схема роботи MIRI, а саме її складної оптичної системи, яка спрямовує вловлене телескопом світло у потрібні детектори для спектроскопічних спостережень середньої роздільної здатності (які зараз і недоступні). ESA

Всього MIRI має чотири режими спостереження. І решта — коронографія, спектроскопія низької роздільної здатності та візуалізація — роботу не припиняли та продовжують збирати дані у рамках програм спостереження. Також, як пише NASA, «Джеймс Вебб» загалом перебуває у справному стані і готовий до запланованих спостережень.

Анімація роботи MIRI, а саме її складної оптичної системи, яка спрямовує вловлене телескопом світло у потрібні детектори для спектроскопічних спостережень середньої роздільної здатності (які зараз і недоступні). ESA / YouTube