Зміни клімату призвели до виникнення важкого ураження шкіри дельфінів

Вчені з Австралії та США з’ясували, що зміни клімату та, як наслідок, зростання кількості ураганів призводять до важкого ураження шкіри прибережних дельфінів. Науковці зазначають, що зі зростанням стихійних лих цим тваринам загрожуватиме суттєве зниження чисельності, тож це ще один привід активніше боротися з глобальним потеплінням. Дослідження оприлюднене в журналі Scientific Reports.

Як пов’язані зміна клімату та добробут морських ссавців?

Під зміною клімату ми головно розуміємо зміни погодних патернів, що нетипові для певних місцевостей. Це, зокрема, включає також посилення сили та частоти штормів, що ми спостерігаємо останніми роками. Причина цього полягає у збільшенні температури води в поверхневих шарах океану, що викликає потужніші урагани. Це не може не позначитися не тільки на наземних тваринах, а й на водних. 2005 року після урагану Катріна біля Нового Орлеану вчені виявили тіла дельфінів з дивними враженнями шкіри. У деяких особин вони покривали до 70 відсотків їхнього тіла. Але науковці не могли з’ясувати причину стану китоподібних та пов’язати їх із погодними умовами. Тільки зараз австралійські та американські дослідники морських ссавців знайшли можливе пояснення та зв’язок між явищами.

Як шукали відповіді?

Вчені дослідили тіла дельфінів, знайдених біля узбережжя у 2007 та 2009 роках, що мали такі ж прояви невідомої хвороби. Одні тварини належали до виду афаліна південна (Tursiops australis), інші ж — до афаліни індійської (Tursiops aduncus).

Досліди виявили, що рани на поверхні шкіри призводять до втрати життєво важливих іонів та білків з організму тварин. Вчені кажуть, що враження еквівалентні опікам двох третин шкіри у людей. Це може призвести до швидкої смерті дельфінів через порушення рівнів електролітів у кровотоку та, як наслідок, відмови органів.

Але що ж спричиняє рани?

Під час сильних ураганів випадає величезна кількість прісної води. Окрім того, що вона падає і безпосередньо в моря та океани, на суші вода збирається в повноводних річках, що витікають у прибережні води. Таким чином солоність океану у цих місцях різко та суттєво знижується. Такі параметри води можуть утримуватися навіть протягом тижнів та місяців після стихійного лиха.

Дельфіни, що населяють такі прибережні регіони, раптово потрапляють у несприятливе для них середовище. Їхній організм пристосований до певної типової солоності, властивої морській воді, а при її опрісненні тварини зазнають сильних змін в хімічному складі крові та шкіри. Саме це призводить до виникнення дерматитів, які роблять дельфінів вразливішими до умовно-патогенних мікроорганізмів та хвороб. Поєднання чинників довкілля та приєднання патогенів і викликає захворювання, яке вчені спостерігали у дельфінів після штормів. Хворобу науковці назвали прісноводним захворюванням шкіри.

Знання хвороби може допомогти захисникам природи лікувати вражених тварин, сподіваються автори дослідження. Але вони зазначають, що це не вирішить проблему — для цього нам потрібно докласти зусиль, щоб спинити темпи глобального потепління.

Дельфінів з подібними ранами на шкірі знаходили після сильних штормів. Dr Nahiid Stephens

Чому ми вважаємо, що глобальне потепління є справжньою проблемою, спричиненою людиною, читайте в нашому матеріалі “Глобальне потепління — не міф?”.