У Франції знайшли уламки від нещодавнього падіння астероїда 2023 CX1

На півночі Франції волонтери відшукали уламок астероїда 2023 CX1, що увійшов в атмосферу над місциною ранком 13 лютого. Аналіз підтвердив, що порода є метеоритом. Про знахідку повідомляє Міжнародна метеорна організація.

FRIPON / Vigie-Ciel

Що це за астероїд?

13 лютого приблизно о п'ятій ранку за київським часом в атмосферу над північчю Франції увійшов астероїд 2023 CX1. Його помітили за кілька годин до цього, на відстані 233 тисяч кілометрів від Землі, за допомогою угорської обсерваторії Piszkéstető. Діаметр 2023 CX1 оцінили у приблизно метр, тож загрози він не становив, однак став ціллю багатьох астрономів, які спостерігали за його входом в атмосферу. Тепер же команді ентузіастів Fripon/Vigie-Ciel вдалося знайти і уламок 2023 CX1.

Входження 2023 CX1 в атмосферу над Ла-Маншем. Muhammed Uzzal

Входження 2023 CX1 в атмосферу над Ла-Маншем. Muhammed Uzzal

Породу темного кольору знайшли поблизу міста Дьєпп. Первинний аналіз підтвердив метеоритну природу каменю. Шукачі сподіваються знайти ще кілька уламків. Знайдений ними фрагмент став першим за 12 років метеоритом, який знайшли у Франції, з моменту падіння метеорита Дравей (Draveil) у 2011.

Гості з космосу

🎁Метеорит Гіпатія, який знайшли у 1996 році в Єгипті, як з'ясувалося, приніс на Землю речовину з наднової типу Іа

☄️Метеорит «чорна красуня», знайдений у пустелі Сахара, потрапив на Землю з Марса. І планетологам вдалося визначити, з якого саме кратера планети його викинуло

🌌Також вдалося з'ясувати, що астероїд, який впав 2018 року над Ботсваною, походить від астероїда Веста

А наш текст «Малі тіла Сонячної системи і де їх шукати» допоможе розібратися, якщо досі плутаєте астероїди з метеоритами, а метеори з метеороїдами.