У чотиримісячних дітей виявили вміння розуміти гру в прикидання та брати в ній участь, хоча раніше вважали, що до цього здатні діти лише з восьмимісячного віку. У цьому дослідникам допоміг новий опитувальник для батьків Early Pretense Survey, який охопив різні аспекти гри в прикидання та дозволив оцінити здатність до неї 900 дітей віком від чотирьох місяців до чотирьох років. Цей опитувальник може допомогти оцінити розвиток дитини через гру та визначити, коли появу тієї чи іншої поведінки варто очікувати в дітей. Це може бути корисним для діагностики розладів аутистичного спектра та порушень розвитку. Дослідження опублікували в журналі Cognitive Development.
Наскільки часто діти прикидалися?
За результатами опитування батьків щодо поведінки їхніх дітей Early Pretense Survey (EPS), проведеного у США, Канаді, Сполученому Королівстві та Австралії, дослідники виявили деякі відмінності у тому, наскільки схильними були діти до гри в прикидання. Так, дівчата отримали вищі бали за шкалою EPS, тобто прикидалися краще, ніж хлопчики, а діти молодших батьків мали кращі результати за дітей старших.
Але загалом EPS вказав на те, що половина дітей починали прикидатися у віці до 13 місяців, граючись з предметами, а вже до 15 місяців вони також прикидалися за допомогою свого власного тіла, наприклад, вдавали, що сплять. До трьох років діти вже вчилися створювати уявні сценарії, приміряючи на себе різні образи — інших людей або персонажів з медіа. Як вважають дослідники, опитувальник може значно полегшити життя батькам, педагогам та іншим спеціалістам, які працюють з дітьми.
Чим ще дивувала науковців дитяча поведінка
🐷 Діти дошкільного віку відмовилися їсти тварин з іменами, показало дослідження польських науковців. В експерименті дітям розповідали про ім’я свиней чи курей та їхні особисті риси, а тоді просили дітей оцінити своє бажання їсти м’ясо такої тварини.
🤖 Діти від трьох до шести років виявилися більш схильними довіряти роботам, ніж живим людям, а також — дружити з ними чи мати за вчителів. Як вважають науковці, це може допомогти в освітніх цілях.
👶 Немовлята використали верещання та гарчання, щоб підготувати мовленнєвий апарат до вимовляння справжніх слів. Це виявили науковці, які помітили закономірності в послідовності звуків, які видають малі діти.