Створено робота для друку клітинами по виразці шлунка

Китайські винахідники розробили прототип робота, що може може доставлятися в шлунок за допомогою ендоскопа та лікувати виразки шлунку зсередини. Робот може друкувати епітеліальними і м’язовими клітинами безпосередньо на поверхню рани та цим сприяти її швидкому загоєнню, повідомляється у статті, оприлюдненій у журналі Biofabrication.

Неліковані виразки шлунка можуть стати причиною серйозних ускладнень, що часто потребують хірургічного втручання. Тож розробка ефективних методів лікування виразкової хвороби, що не дозволили б їй прогресувати, є актуальним питанням в гастроентерології. Китайські вчені теж доклали до цього зусиль і розробили робота, який, за їхніми словами, може заживляти виразки ізсередини.

Як працює цей робот?

Робот у складеному вигляді має видовжену змієподібну форму, що дозволяє доставляти його в шлунок за допомогою звичайного ендоскопа. Після введення робот розгортається над місцем ураження і набуває форми дельта-робота. Це означає, що він складається із жорсткої основи, яка оточена трьома важелями, що рухаються незалежно.

При досягненні місця призначення, важелі направляють на ціль трубку, яка видає два типи гідрогелевих біочорнил. Один із них містить епітеліальні клітини шлунка, а інший - клітини гладких м’язів шлунка людини. Вони наносяться двома окремими шарами та формують каркас, який покриває рану.

Його ефективність вже перевірили?

Вчені заявляють, що перевірили винахід у двох дослідженнях, але поки не дійшли до тестувань на тваринах чи, тим більше, людях. Спершу робота перевірили на біологічній моделі людського шлунка, що дозволило зімітувати поміщення пристрою в справжній орган та операцію друку. У другому дослідженні вчені перевіряли ефективність біодруку з використанням культури клітин в чашці Петрі. Дослід показав, що 10-денні надруковані клітини зберігають високу життєздатність та стабільно діляться. Науковці кажуть, що це є індикатором хорошого біологічного функціонування клітин у друкованих тканинних каркасах.

Водночас вчені визнають, що їхня технологія ще потребує подальших розробок. Зокрема у наступних версіях вони прагнуть зменшити розміри друкуючої платформи та вдосконалити біочорнила.