Станція для вивчення супутників Юпітера JUICE готова до запуску

Міжпланетну станцію JUICE визнали готовою для запуску. Європейська космічна агенція планує відправити апарат до трьох найбільших супутників Юпітера вже у квітні цього року. Про готовність JUICE повідомляє видання Space News.

ESA

Що це за апарат?

Європейська космічна агенція з 2012 року розробляє JUpiter ICy moons Explorer (JUICE) для вивчення трьох найбільших супутників Юпітера — Ганімеда, Європи і Каллісто. До задач JUICE входить вивчення взаємодії супутників з планетою-гігантом, а також дослідження їхніх підповерхневих океанів. Для цього на станції встановлять 10 наукових інструментів: три для вивчення магнітосфер Юпітера й Ганімеда, три для вивчення поверхонь супутників, її картографування та дослідження криги на ній, а також камери і спектрографи.

Які плани у JUICE?

Розробка апарата за участі різних компаній зайняла близько 8 років. Наразі JUICE завершує півторарічний етап збирання та випробувань у Франції, зокрема встановлення його сонячних батарей загальною площею у 85 квадратних метрів. Готовою до польоту станцію визнали 18 січня 2023. Це означає, що JUICE готовий до відправки на космодром Куру у Французькій Гвіані, звідки у космос апарат доставить ракета-носій «Аріан-5». Дістатися системи планети-гіганта JUICE зможе за вісім років, у липні 2031.

Як пише ESA, у планах JUICE 35 обльотів юпітеріанських супутників. Вони займуть 3,5 роки. Останньою точкою станції стане Ганімед, об поверхню якого розіб'ється JUICE після завершення місії.

Плани JUICE. ESA

Плани JUICE. ESA

Сьогодні головною дослідницею найбільшої планети Сонячної системи лишається станція «Юнона». У своїй розширеній дослідницькій програмі вона також відвідала супутників Юпітера. «Юнона» записала, як звучать хвилі плазми поблизу крижаної Європи і послухала магнітосферу Ганімеда.