Шкільні булери завели більше дітей за жертв булінгу

Люди, які в школі займалися булінгом однолітків, у дорослому віці мали більше дітей за тих, хто постраждав від булінгу. Науковці припускають, що заняття булінгом дозволяє дітям отримати високий соціальний статус і зустріти потенційного партнера. Тому вони пропонують не ставитися до булерів як до нечемних дітей, а вивчити, чому діти намагаються досягти успіху в школі саме через приниження інших. Дослідження опублікували в журналі Evolutionary Behavioral Sciences.

Шкільні булери завели більше дітей за жертв булінгу. GIPHY

Шкільні булери завели більше дітей за жертв булінгу. GIPHY

Що дізналися про булерів і їхніх жертв?

Науковці опитали людей віком 24-35 років про їхній досвід булінгу в школі, а також використали дані дослідження булінгу, яке почалося у 2008 та триває досі. Як з’ясувалося, учасники дослідження, які займалися булінгом у школі, з більшою ймовірністю мали дітей вже в молодому віці — у 23-24 роки. Дослідники з’ясували, що булінг дозволяє дітям встановлювати домінантне становище в суспільстві та отримувати популярність. Крім цього, діти, які займалися булінгом, могли отримати важливі ресурси, такі як гроші, академічні успіхи та стипендії.

Тому науковці вважають, що принаймні частково булінг є еволюційною адаптацією, яка дозволяє людям мати більше нащадків і поширити більше своїх генів. Утім дослідники наголошують на тому, що важливо, щоб тенденція до булінгу не зберігалася в людей у дорослому віці. Інакше є ймовірність, що їхні діти або стануть жертвами булінгу з боку батьків, або переймуть від них звичку займатися булінгом однолітків.

  • Булінг впливає не лише на психологічний стан або успіх дитини в школі та подальшому житті, але й на саму структуру її мозку. Як з’ясувалося, булінг порушує розвиток тих його ділянок, що відповідають за орієнтацію в просторі, пам’ять і регуляцію стресу й емоцій.