Похована з конем пара римської доби виявилася матір'ю і донькою

Пара людей із римської доби II століття, що їх поховали разом із конем на території австрійського міста, виявилася матір'ю і донькою, а не чоловіком і жінкою, як вважалося дотепер. Це перша така знахідка з римської доби на території Австрії. Уточнити стать людей вдалося завдяки генетичному аналізу. Результати вчені опублікували у Journal of Archaeological Science: Reports.

Художня реконструкція поховання двох жінок та коня. Jona Schlegel

Художня реконструкція поховання двох жінок та коня. Jona Schlegel

Як поховали матір з донькою?

Незвичне поховання виявили ще 2004 року в містечку Вельс, де з I по V століття було давньоримське місто Овілава, коли будували підземну парковку. Спершу виявили тіла двох людей, а відтак під ними знайшли рештки коня. Крім тварини у могилі, поховання привертало увагу позою померлих — рука однієї людини обіймала за плечі іншу, що вказувало на їхню емоційну близькість. Спочатку вважалося, що люди походили з раннього середньовіччя, однак радіовуглецеве датування встановило, що тілам близько 1 860 років.

Науковці проаналізували ДНК, збережену у кістках двох людей, та виявили, що обидві є жінками, причому першої лінії спорідненості — сестрами або матір'ю і донькою. На користь останнього свідчить те, що між жінками від 15 до 25 років різниці у віці. Одній було 40-60 років, тоді як іншій — 20-25, і це саме донька обіймала матір. Наявність у могилі золотих прикрас та поховання з ними коня свідчить про високий соціальний статус померлих. Положення тіл вказує, що жінки померли й були поховані одночасно, однак слідів насильства у кістках не збереглося. Вчені припускають, що причиною смерті могла стати інфекція.

• У давнину коней могли ховати й самих, іноді теж парно. Як-от на Тернопільщині 3 500 років тому поховали двох коней обличчям один до одного.
  • А про парні поховання, які допомагають вченим зрозуміти, як кохали люди у давнину, читайте у матеріалі «Поки смерть не розлучить».