«Персеверанс» скинув свій перший зразок ґрунту на поверхню Марса

Марсохід «Персеверанс» залишив свою першу колбу зі зразком порід на поверхні планети. Зразок впав у визначеному NASA заздалегідь місці, що засвідчили знімки на камеру, яка знаходиться на роборуці ровера. Майбутня місія, що рушить на Марс, забере зразок та доставить на Землю для дослідження. Фото першої залишеної «Персеверансом» колби NASA опублікувало на своєму сайті.

NASA / JPL-Caltech / MSSS

Що «Персеверанс» збирає на Марсі?

З метою більше дізнатися про Червону планету, зокрема і про можливе у її минулому життя, однією з цілей, з якими на Марс відправили ровер «Персеверанс», став збір зразків. Зразки порід марсохід добуває за допомогою своєї роборуки та бурової установки, а зберігає в себе на борту, консервуючи у колби.

Наразі «Персеверанс» зібрав вже 18 зразків, з яких 15 належать твердим породам, дві пробірки містять сипкий реголіт, а одна — марсіанську атмосферу. Тепер 10 з них, що вже законсервовані, він скине назад на поверхню Марса.

Навіщо марсохід викидає зразки?

NASA спільно з Європейською космічною агенцією планує чергову місію на Марс, що доставить на Землю зібране «Персеверансом», аби дослідити у земних лабораторіях. Для цього на планету доставлять посадковий модуль із апаратом MAV (Mars Ascent Vehicle), в який «Персеверанс» має завантажити пробірки зі зразками. З нього MAV доставить їх до навколомарсіанської орбіти, де їх підбере орбітальна станція Earth Return Orbiter та відправить на Землю до 2030 року.

Однак на випадок якщо у «Персеверанса» не вийде самостійно завантажити зразки, з частини з них, що дублюють один одного, вирішили створити на Марсі склад. З нього пробірки підберуть та доставлять до MAV пара дронів. Протягом місяця «Персеверанс» розкладатиме за визначеним маршрутом по планеті зразки. І перший він вже скинув зі своєї системи зберігання.

Інженери NASA тестують механізм скидання зразків на копії «Персеверанса». NASA / JPL-Caltech

Що це за зразок?

Першою на «склад» — першу точку маршруту, де NASA визначило зручні для посадок дронів майданчики, — потрапила пробірка із зразком під порядковим номером 7. Це керн у три сантиметри кам'янистої магматичної породи, отриманий марсоходом 31 січня 2022. Його «Персеверанс» добув у регіоні під назвою Сейта (Séítah).

Марсоходу знадобилася година, щоб звільнити зі своєї системи зберігання пробірку та випустити її. Однак, як показують зроблені одразу після знімки на камеру WATSON, що знаходиться на кінці роборуки марсохода, йому вдалося розмістити зразок точно у потрібному місці.

Що ще космічного доставляють на Землю?

🌑Китайський апарат «Чан'е-5» доставив на Землю зразки реголіту з Місяця