Ожиріння діагностували в одного мільярда людей у світі

Близько в одного мільярда людей у світі, тобто у кожного восьмого, виявили ожиріння. Серед дорослих кількість людей із цим станом зросла вдвічі за останні 20 років. Основною причиною цього вчені вважають зростання доступності сильно обробленої калорійної їжі. Про це зазначає New Scientist, а дослідження опублікували у журналі The Lancet.

Як підрахували кількість людей з ожирінням?

Науковці зі Всесвітньої організації охорони здоров'я проаналізували 3 663 наукові роботи за 1990-2022 роки, у яких вимірювання зросту й ваги у сумі провели 222 мільйонам людей зі 197 країн. На основі цього вчені змогли для всіх визначити індекс маси тіла — показник, що дозволяє оцінити масу людини як недостатню, нормальну чи надмірну.

Дослідження вказало, що за два останні десятиліття у світі стало вдвічі більше дорослих з ожирінням і вчетверо більше дітей і підлітків з ожирінням. Найбільше їх серед дорослих з'явилося у країнах Карибського басейну, на Середньому Сході та в Північній Африці. Дитяче ожиріння найбільше зачепило Бруней, Чилі, Полінезію та Мікронезію і також Карибський басейн.

На думку науковців, причиною тенденції є зростання споживання сильно оброблених продуктів, які багаті на калорії та цукор і стають дедалі доступнішими у світі. Глобально проблему розв'язати можна лише впровадженням урядами по всьому світу відповідної політики, яка зробить доступнішою здорову їжу та можливість дотримуватися достатньої фізичної активності, вважають автори.

• Частиною боротьби з поширеністю ожиріння може бути визначення людей, що найбільш схильні до стану. У дітей, наприклад, на це може вказати аналіз пуповинної крові.
  • Про причини надмірної ваги та роль гормонів у цьому ми розповідали у матеріалі «Чому у мене зайва вага?».