Основане на групі крові харчування назвали неефективним

Аналіз результатів дослідження американських вчених виявив, що дієта, заснована на групі крові, не допомагає схуднути або покращити метаболізм чи здоров’я серцево-судинної системи. Дослідження науковців оприлюднили в журналі Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

fotios-photos / pexels

Що за дієта?

Ще в середині 90-х років минулого століття набула поширеності дієта, що заснована на відповідності певного харчування групі крові людини. Згідно з цією системою, для охочих схуднути чи оздоровитися людей із першою групою крові, яка є найбільш древньою з чотирьох, рекомендовано дотримуватися палеодієти з високим вмістом тваринних білків. Людям із другою, навпаки, радять переважно їсти вегетаріанські страви та уникати червоного м’яса. Попри відсутність будь-яких достовірних наукових підтверджень ефективності такого харчування, цей принцип вибору дієти є доволі популярним ще й зараз. Натомість нове дослідження американських науковців спростовує ідею.

Яке дослідження провели?

Висновки щодо неефективності дієти, заснованої на групі крові, випливають на основі попереднього дослідження науковців. У ньому вони досліджували метаболічні ефекти низькожирової веганської дієти. До дослідів залучили 200 людей із ожирінням, половина з яких сиділа 16 тижнів на досліджуваній дієті, а інша — не змінювала харчування. Тоді вчені дійшли висновку, що дієтичне втручання на рослинній основі підвищує метаболічну активність після їди на 20 відсотків. Це сприяє підвищенню чутливості до інсуліну та втрати ваги.

У новій роботі автори припустили, що якщо дієта на основі групи крові є правдивою, то дієтичне втручання з попереднього дослідження мало би принести набагато більше користі саме людям із другою групою крові, при цьому воно мало бути помітно менш ефективним для людей з першою групою.

Які результати отримали?

Насправді дослідники пишуть, що взагалі не виявили різницю. Харчування з низьким вмістом жирів та великою кількістю рослинних продуктів виявилося однаково корисним для людей із будь-якою групою крові. Водночас вони не отримали доказів того, що м’ясна дієта для когось є кориснішою. Дослідники окрім вимірювання кількості скинутих кілограмів, розглядали рівень ліпідів у крові учасників та глікемічний контроль.