Носовий спрей зменшив прояви розсіяного склерозу у мишей. Він може допомогти і людям

Науковці з'ясували, що спрей для носа з протизапальною сполукою може вберегти нерви від пошкодження при розсіяному склерозі. Такі висновки випливають із результатів тестування на мишах, а також зі спостереження, що у пацієнтів із менш важким перебігом хвороби рівні протизапальної сполуки природно вищі, ніж у людей із важчою формою. Науковці очікують, що відносно простий спосіб доставлення дієвої речовини допоможе пацієнтам із розсіяним склерозом. Дослідження оприлюднене у журналі Nature Immunology.

Unsplash

Як діє спрей для носа проти розсіяного склерозу?

Вчені прагнули з'ясувати, чому у деяких людей розсіяний склероз, за якого руйнується мієлінова оболонка нервів, проявляється у формі рецидивів і ремісій, а в інших може обмежитися лише одним епізодом загострення. Проаналізувавши спинномозкову рідину 75 людей, вони помітили, що у пацієнтів з одним епізодом значно вищі рівні сполуки HB-EGF, яка бере участь у відновленні пошкоджених нервів.

Науковці припустили, що збільшивши кількість HB-EGF у нервовій системі можна допомогти і пацієнтам із рецидивуючою формою розсіяного склерозу. Вони перевірили ідею на мишах із проявами розсіяного склерозу, яким щодня вводили сполуку у вигляді розчину для носового спрею. Протягом двох тижнів прояви хвороби оцінювали за п'ятибальною шкалою. Результати показали, що після курсу лікування миші мали на один бал менший показник важкості хвороби, ніж неліковані, і в них відмітили збільшення мієліну навколо нервів. Тепер вчені досліджуватимуть ефективність та безпечність HB-EGF для лікування розсіяного склерозу у людей.

• Інша експериментальна сполука допомогла відновити на 50 відсотків зір мишей із проявами розсіяного склерозу.
  • Також зараз досліджують ефективність лікування розсіяного склерозу стовбуровими клітинами з людських ембріонів.