NASA втратило зв'язок із супутником для навколомісячної станції

Оновлено о 21:31 NASA повідомило у Twitter, що зв'язок із супутником CAPSTONE вдалося відновити. Супутник продовжує шлях до ще незвіданої гало-орбіти системи Земля-Місяць

NASA повідомило про втрати зв'язку із своїм супутником CAPSTONE. Тиждень тому його відправили на гало-орбіту у другу точку Лагранжа системи Земля-Місяць для її перевірки перед запуском майбутньої орбітальної станції Lunar Gateway. Поки NASA відкладає запланований маневр супутника і з'ясовує причини втрати зв'язку, повідомляється на сайті управління.

NASA

Після успішного розгортання супутника Cislunar Autonomous System Positioning Operations and Navigation Experiment (CAPSTONE) 4 липня та зафіксованих сигналів від нього на кількох наземних станціях, наразі зв'язку із ним немає. Кілька спроб зв'язатися із CAPSTONE виявилися невдалими і причина нараз невідома. Через це доводиться відкласти запланований на ранок 5 липня гравітаційний маневр для супутника, який мав скоригувати його траєкторію у польоті на гало-орбіту у точці Лагранжа L2 системи Земля-Місяць. NASA повідомляє, що у супутника достатньо палива, щоб дочекатися відновлення зв'язку і здійснити маневр пізніше.

Наразі відомо, що CAPSTONE успішно розгорнув свої сонячні панелі, а завдяки трьом сеансам обміну даними, які встигли відбутися з наземною станцією DSN в Мадриді та Goldstone в Каліфорнії, оператори місії знають приблизне положення супутника і його швидкість.

CAPSTONE запустили 28 червня, щоб зібрати дані про орбіту, оскільки досі жодних місій на ній не відбувалося. NASA планує використовувати її для своєї програми «Артеміда», оскільки у цій точці апарати знаходяться у зоні прямої видимості з Землі. Зокрема на орбіті планується розмістити станцію Lunar Gateway.

Яким буде «повернення людей на Місяць»?

🍁Наприклад, у парламенті Канади представили законопроєкт, який передбачає відповідальність за злочини у космосі. Країна бере участь у програмі «Артеміда» і має можливість двічі відвідати супутник у її рамках.

🇺🇦 Про співпрацю у рамках програми з NASA домовилася і Україна

👨‍🚀 Щоправда, поки політ астронавтів до Місяця відклали принаймні до 2025 року через судові позови між NASA, SpaceX і Blue Origin.