NASA і SpaceX спробують знайти можливість підняти орбіту «Габбла»

NASA повідомило, що спільно зі SpaceX розглянуть можливість підняти робочу орбіту космічного телескопа «Габбл» та, можливо, його ремонту. За пів року досліджень організації мають прийняти рішення, чи є можливість відправити до «Габбла» космічний корабель Dragon для реалізації ідеї. Про це NASA повідомило на своєму сайті.

NASA

NASA повідомило, що підписала із комерційною компанією SpaceX угоду про партнерство у рамках програми «Полярис» (Polaris) для дослідження можливості використання космічного корабля Dragon для стикування із телескопом «Габбл» та переведення його на більш стабільну орбіту із можливим ремонтом.

Наразі телескоп обертається навколо Землі на висоті приблизно в 540 кілометрів, однак це вже на 60 кілометрів менше, ніж його початкова орбіта, і висота продовжує знижуватися. Якщо ж її підвищити, це подовжить термін роботи «Габбла» ще на кілька років, відтягнувши його згоряння в атмосфері Землі за умови, що всі важливі системи на борту лишаться у робочому стані. Спеціалісти запланували пів року досліджень технічних характеристик як «Габбла», так і корабля Dragon, які мають показати, чи є можливість реалізувати задум.

За 31 рік роботи, справжній космічний довгожитель телескоп «Габбл» встиг пережити цілий ряд поломок та кілька поколінь нових технологій на Землі. 2009 року у NASA вп'яте і востаннє встановлювали для телескопа нові акумулятори, змінювали датчики та вдосконалювали камеру зі спектрографом у рамках місії «Атлантіс» STS-125. Але попри це минулого року «Габбл» вшосте отримав новий п'ятирічний контракт, який продовжив його наукову програму до 2026 року.

Що бачив «Габбл»?

🌟Він першим знайшов рекордно далеку зірку. Лише після «Габбла» за нею спостерігав його наступник — телескоп «Джеймс Вебб»

☁️ Також «Габбл» підтвердив рекордні розміри найбільшої комети з хмари Оорта

🧲 І побачив магнітне поле в екзопланети на відстані 123 світлових років від Землі.