На Землі виявилося 20 000 000 000 000 000 мурах

Китайські вчені порахували, що одночасно на нашій планеті живе 20 000 000 000 000 000, або 20 квадрильйонів, особин мурах. Хоч це величезне число, але суха біомаса усіх цих комах складає лише одну п'яту від біомаси усіх людей, йдеться у статті журналу Proceedings of the National Academy of Sciences.

MD_JERRY / Unsplash

То наскільки багато мурах?

Біологи Гонконгського університету підрахували, що зараз по Землі бігають 20 000 000 000 000 000, або ж 20 квадрильйонів, особин мурах різних видів. Загальна вага вуглецю в них складає 12,3 мільйона тонн. А це більше, ніж суха біомаса диких птахів та ссавців разом узятих (8 мільйонів тонн), але водночас лише 20 відсотків від сухої біомаси усіх людей на планеті, яка сягає 60 мільйонів тонн. Утім, всі ці мурахи дуже неоднорідно розповсюджені. Майже дві третини з них населяють усього два біоми: тропічні вологі ліси та тропічні савани.

Як мурах взагалі порахували, а головне — навіщо?

Щоб з'ясувати, скільки мурах одночасно перебирають лапками на всій земній кулі, науковцям довелося проаналізувати величезний масив вже наявних досліджень на тему комах — таких знайшлося 489. Вони охоплювали інформацію щодо поширеності мурах на 1 306 локаціях усіх континентів. Утім, дослідники відмічають, що окремі регіони, як-от мангрові ліси й тайга, могли бути недостатньо представленими, через що кількість мурах, скоріше за все, є недооцінена.

Щодо того, навіщо взагалі здалося знання про кількість мурах, вчені наголошують на важливості комах, зокрема мурах, у функціонуванні екосистем по всьому світу. А розуміння того, як саме поширені мурахи, допоможе краще прогнозувати їхню реакцію на зміни довкілля.

Як ще мурахи дивували нас, читайте в інших наших новинах

🛡️ Деякі мурахи, наче супергерої з коміксів, мають унікальну біомінеральну броню.

💊 Іноді ці комахи споживають власну мурашину кислоту як антибіотик.

🚜 Листорізи ведуть сільське господарство подібно до нас.

🔗 Інша схожість полягає у тому, що мурахи теж бувають рабовласниками. Через це вони втратили гени смаку й запаху.

⚔️ Також вони схильні доглядати за пораненими в бою родичами. Деякі для цього обробляють чужі інфіковані рани спеціальним секретом зі спини.