На Урані вперше побачили полярний циклон

За допомогою спостережень наземної обсерваторії VLA астрономам вдалося вперше побачити полярний циклон на Урані. На північному полюсі планети у радіодіапазоні можна спостерігати яскраву компактну пляму, яка утворилася через вихори в атмосфері планети. На думку астрономів, пляма може також змінюватися зі зміною сезонів на Урані. Про свої спостереження вчені повідомили у Geophysical Research Letters.

Уран і утворена циклоном пляма на його північному полюсі, яку вдалося побачити за допомогою VLA. NASA / JPL-Caltech / VLA<br>

Уран і утворена циклоном пляма на його північному полюсі, яку вдалося побачити за допомогою VLA. NASA / JPL-Caltech / VLA

Як побачили циклон?

Спостереження за Ураном апарата «Вояджер-2» виявили, що на його полюсах, як і в інших газових гігантів Сонячної системи, вітри вирують швидше, ніж у решті частин планети. Втім, було невідомо, чи спричинена така поведінка вітрів складом атмосфери Урана у полярних регіонах, чи є наслідком різких змін температур так, якби на планеті вирували циклони.

Аналіз спостережень за планетою-гігантом у радіодіапазоні за допомогою комплексу телескопів VLA виявив, що північний полюс Урана є теплішим за регіони планети довкола, що враховуючи особливості циркуляції атмосфери, вказує на дію потужного циклона. Астрономи планують продовжити спостереження за Ураном, щоб зрозуміти, як на його полярний циклон впливає зміна на планеті сезонів.

Що ще відомо про газового гіганта