1,8-кілометрову структуру Луна в Індії пояснили ударом найбільшого за 50 000 років метеорита

Науковці дослідили круглу структуру Луна діаметром 1,8 кілометра в Індії та дійшли висновку, що його міг залишити найбільший метеорит на Землі за останні 50 тисяч років. Приблизно 4 000 років тому він ударився об землю, спричинивши потужну ударну хвилю та лісові пожежі в долині Інду. Подія збігається з існуванням у регіоні зрілої Хараппської цивілізації, на яку падіння масивного метеорита мало мати великий вплив. Дослідження опубліковане у журналі Planetary and Space Science.

Структура Луна на заході Індії. Google Earth / Maxar Technologies

Структура Луна на заході Індії. Google Earth / Maxar Technologies

Що вказало на метеорит?

Щоб дізнатися про час та особливості утворення схожої на кратер структури Луна на заході Індії, науковці проаналізували ґрунт з його околиць. Дослідження підкріпило метеоритне походження структури, виявивши у ньому велику кількість заліза. Це вказує, що метеорит, найімовірніше, був із цього металу. Крім цього, у ґрунті знайшли такі ознаки метеорита, як мінерали вюсит, іршштейніт, герциніт та ульвошпінель. Утім, для остаточного підтвердження науковцям треба відшукати залишки розплавлених від удару порід. Зробити це важко, оскільки відповідні регіони кратера перебувають під водою, однак вчені планують зробити це у наступних дослідах.

Для визначення можливого часу падіння метеорита, вчені провели радіовуглецеве датування органічних речовин із шарів землі з-під кратера. Результати вказали на вік у 6 900 років, утім з уточненням за допомогою оптично стимульованої люмінесценції вчені вказали на вік у 4 050 років. На цей час припадає кінець зрілої фази Хараппської цивілізації у регіоні, на який міг зокрема вплинути потужний удар метеорита.

Інші цікаві метеорити з усього світу