Космічний корабель «Оріон» відправився назад на Землю

Команда місії «Артеміда-1», в рамках якої космічний корабель «Оріон» відправився на дальню ретроградну орбіту (DRO) Місяця, прийняла рішення про повернення «Оріона» на Землю. Як корабель покидав DRO, NASA транслювало на своєму сайті. За планами, вже 11 грудня «Оріон» має приводнитися у Тихому океані. Однак дорогою корабля додому фахівці місії встигнуть провести ще кілька експериментів, пише на своєму сайті космічне агентство.

Знімок Землі, який «Оріон» зробив на камеру на одній зі своїх сонячних панелей.  ESA

Знімок Землі, який «Оріон» зробив на камеру на одній зі своїх сонячних панелей. ESA

Звідки повертається «Оріон»?

16 листопада на надважкій ракеті-носії SLS до нашого супутника відправився космічний корабель «Оріон», щоб розпочати місію NASA з повернення людей на Місяць «Артеміда». Дальньої ретроградної навколомісячної орбіти (distant retrograde orbit, DRO), що була однією з цілей запуску, корабель дістався на 11 день свого польоту.

Вона знаходиться на висоті 64 тисяч кілометрів над нашим супутником, через що і є дальньою, а «Оріон» рухався на ній навколо Місяця у протилежному напрямку від того, в якому Місяць рухається навколо Землі, тому вона є ретроградною. DRO знаходиться на відстані 434 500 кілометрів від Землі, тож коли «Оріон» її дістався, він встановив рекорд з віддаленості від Землі подібних апаратів — «Аполлону-13» 52 роки тому вдалося віддалитися на 400 171 кілометрів.

Траєкторія польоту «Оріона» під час цієї місії. ESA

Траєкторія польоту «Оріона» під час цієї місії. ESA

Коли корабель буде вдома?

1 грудня о 23:54 за київським часом «Оріон» запустить свої двигуни, щоб розпочати вихід з DRO. Як пише NASA, наразі корабель використав 2 576 кілограми палива, що на 92 кілограми менше, аніж розраховували перед запуском. Також на час зворотного польоту корабля фахівці місії запланували ще чотири випробування, зокрема щодо впливу на швидкість витоку палива, а також можливості «Оріона» виконувати маневри для орієнтації, які знадобляться на етапі «Артеміда-2» — першому пілотованому польоті «Оріона» із чотирма астронавтами на борт. Очікується, що вже пілотований політ корабель здійснить вже за рік.

На Землі «Оріон» має приводнитися в Тихому океані поблизу Каліфорнії 11 грудня. А поки можна поглянути на знімки, які корабель встиг зробити під час свого максимального зближення з нашим супутником — з відстані у всього 128 кілометрах від його поверхні.