Космічний корабель Boeing CST-100 Starliner повернувся на Землю

NASA і «Боїнг» завершили другий випробувальний політ космічного корабля CST-100 Starliner його поверненням на Землю. Starliner відстикувався від Міжнародної космічної станції та приземлився на ракетному полігоні США у Нью-Мексико о 1:49 за київським часом. Трансляцію приземлення вела компанія «Боїнг» на своєму YouTube-каналі, а коротко про це повідомляє NASA на своєму сайті.

Starliner розкриває свої головні парашути. NASA

Що «Боїнг» робив на МКС?

CST-100 Starliner — космічний корабель, який розробляла компанія «Боїнг» у рамках співпраці з NASA за програмою Commercial Crew Program. Це багаторазова капсула-носій, розрахована на екіпаж до 7 астронавтів та 210 днів знаходження у космосі, пристикованою до МКС. Перший тестовий політ відбувся в один рік із Crew Dragon від компанії Ілона Маска SpaceX, яка співпрацює з космічним агентством в межах цієї ж програми.

Однак того разу Starliner вийшов на некоректну орбіту і не зміг дістатися до МКС, повернувшись на Землю. Друга спроба відбулася 20 травня цього року. Корабель попри два двигуни, які відключилися, долетів до МКС та зістикувався з модулем «Гармоні» в американському її сегменті.

Як пройшло повернення?

25 травня о 21:36 за київським часом Starliner відстикувався від МКС, о 01:05 за київським часом зійшов з орбіти та знизив швидкість на 459 кілометрів на годину після від'єднання від службового модуля. Вже о 01:33 за Києвом Starliner почав занурення в атмосферу Землі і на висоті приблизно 9 кілометрів за десять хвилин розкрив два парашути для гальмування. Вони від'єдналися на висоті 2,4 кілометра, а натомість Starliner розкрив три основних парашути, і вже на висоті 0,9 кілометра скинув основний теплозахисний екран та розгорнув подушки безпеки, які мають пом'якшити приземлення.

Капсула після приземлення. NASA

Через погоду NASA розглядало ще чотири додаткові майданчики для приземлення, однак корабель прибув у точку, яка була запланована, відхилившись всього на пів кілометра від цілі. Це ракетний полігон армії США у Нью-Мексико, куди корабель приземлився о 1:49 за київським часом.

З собою на борту у Starliner було 270 кілограмів вантажу від 67 екіпажу МКС. Якщо капсула пройде необхідну сертифікацію від NASA, то вже до кінця року, за словами агентства, Starliner може відправитися на МКС вже з екіпажем.

Оновлено о 22:17: спершу ми вказали, що Starliner знизив свою швидкість до 459 кілометрів на годину після від'єднання від службового модуля. Насправді настільки йому знизило швидкість від'єднання