Індійські палеонтологи знайшли рештки можливо найбільшої змії, що існувала коли-небудь

Індійські палеонтологи знайшли 27 добре збережених хребців гігантської змії, що жила приблизно 47 мільйонів років тому на території Індії. За оцінками вчених, Vasuki indicus могла досягати приблизно 11-15 метрів в довжину, що робить її потенційною рекордсменкою за довжиною тіла серед змій на планеті. Досі такою вважалась Titanoboa, довжина тіла якої становила 13 метрів, тоді як найдовшою сучасною живою змією є сітчастий пітон – 10 метрів завдовжки. Дослідження опубліковане в журналі Scientific Reports.

Хребці Vasuki indicus. Debajit Datta / Scientific Reports, 2024

Хребці Vasuki indicus. Debajit Datta / Scientific Reports, 2024

Що відомо про гігантську змію?

Гігантські розміри Vasuki indicus були можливі завдяки теплому клімату в епоху еоцену. За розрахунками вчених, тоді середня температура в тропіках була на 2°C вищою, ніж зараз. Змія належала до родини Madtsoiidae, наземного виду, що вимерли 12 000 років тому. Вони населяли сучасну територію Індії, однак після зіткнення континентів родина розповсюдилась на території Європи й Африки. Дослідники також припускають, що вона вела наземний або напівводний спосіб життя, не була активним хижаком, а полювала із засідки і душила жертву, як це зараз робить анаконда чи пітон.