Фізики запустили найчутливіший детектор для пошуку аксіонів

На базі німецького дослідницького центру DESY розпочався експеримент ALPS II, що допоможе у пошуках аксіонів — гіпотетичних елементарних частинок, що можуть бути складовою темної матерії. Виявити їх допоможе детектор, який має зафіксувати перетворення аксіонів на фотони, повідомляє на своєму сайті дослідницька організація.

Установка для виявлення аксіонів. Marta Mayer / DESY

Установка для виявлення аксіонів. Marta Mayer / DESY

Як будуть ловити аксіони?

Фізики, які працюють над експериментом ALPS (Any Light Particle Search), прагнуть виявити аксіони за їхнім перетворенням на фотони, використовуючи обладнання прискорювача частинок HERA. Вчені запускатимуть лазерний промінь високої інтенсивності оптичним резонатором довжиною у 120 метрів, який оточений 12 надпровідними магнітами, що забезпечать сильне магнітне поле у 5,3 тесли.

За задумом науковців, магнітне поле змусить фотони перетворюватися на аксіони, що вчені зможуть помітити у другому оптичному резонаторі, де відбудеться перетворення аксіона знову на фотон. Встановлений детектор, як пишуть фізики, достатньо чутливий, щоб реєструвати один такий фотон на день. Наразі експериментатори тестують свою установку, щоб визначити характер фонових подій, які може реєструвати детектор.

Зловити темну матерію