Фізики відкрили п'ять нових ізотопів рідкісноземельних елементів

Команді фізиків вдалося отримати п'ять нових ізотопів, тобто різновидів атомів тулію, ітербію та лютецію — елементів, які належать до рідкісноземельних елементів. Ізотопи отримали на новій установці FRIB, яка запрацювала менш як рік тому, розповідає Science Alert. Стаття про відкриття опублікована у Physical Review Letters.

Частина установки FRIB. Michigan State University

Частина установки FRIB. Michigan State University

Які ізотопи відкрили фізики?

На FRIB (Facility for Rare Isotope Beams) вчені отримали ізотопи тулій-182, тулій-183, ітербій-186 та -187, а також лютецій-190. Для цього фізики бомбардували вуглецеву пластинку променем із ядрами ізотопу платини Pt-198, які розігнали до енергії у 186 мегаелектронвольтів. Особливістю відкритих ізотопів є те, що всі вони мають набагато більше нейтронів у складі, ніж в ізотопів цих хімічних елементів, що зустрічаються у природі.

У відкритих ізотопах тулію нейтронів 113 і 114, в ітербію — 116 і 117, а у лютецію — 119. Це близько до так званого магічного числа нейтронів 126 — такі ізотопи науковці шукають, щоб вивчати стабільність атомних ядер і синтез металів у надрах зір. Досліджуючи їх, фізики зможуть краще зрозуміти, які процеси всередині зір утворюють елементи, якими світила потім засіюють Всесвіт. Ще більше наблизитися до магічного числа допоможуть наступні експерименти на FRIB, під час яких потужність установки збільшать у 270 разів.

Інші поповнення у сім'ї ізотопів