Технології
Технології

Дрон на гусеницях політав і поповзав землею

Європейський проєкт HUUVER представив гібридного дрона на гусеницях, який може злітати у повітря на восьми горизонтальних пропелерах. Поки він може літати всього до 20 хвилин та їздити близько 10 годин. Однак дрон може зробити це автономно за допомогою супутникової системи Galileo та лідара.

HUUVER Project / YouTube

HUUVER Project / YouTube

Навіщо дрону гусениці?

Сьогодні ми знаємо величезну кількість успішних навіть у автономному пересуванні сушею або повітрям. Вони ходять на двох, чотирьох та більше ногах, катаються колесами, а літають за допомогою як крил, так і гвинтів. Втім, небагатьом добре вдається і те, і інше, хоча це надало б їм вагомих переваг у роботі. Наприклад, деякі перешкоди набагато легше перелетіти, аніж переїжджати. Так само як і долати великі відстані швидше повітрям. Хоча іноді варто було б спускатися на землю, щоб економити заряд батареї і не втрачати в автономності.

Словом, набагато складніші технологічно гібридні «наземно-повітряні» роботи є цілком виправданими для інженерів, які поєднують, наприклад, складені гвинти дронів з колесами. Власне з такою метою за свого гібридного дрона і взялися учасники проєкту HUUVER, який поєднує інженерів з Польщі, Австрії, Фінляндії і Чехії. Назва є акронімом від «Гібридний безпілотний наземно-літальний апарат для ефективного переміщення», тобто «Hybrid UAV-UGV for Efficient Relocation of Vessels».

HUUVER Project / YouTube

HUUVER Project / YouTube

Куди долетить танкоподібний дрон?

Автори описують свою розробку як платформу, що поєднує два типи рухових установок і перебирає собі переваги як літальних, так і наземних апаратів, щоб мати можливість долати складні умови для пересування і при цьому вміти перелітати їх. Представлений прототип займає 137 сантиметрів у довжину, 84 у ширину та 56 у висоту, і при цьому важить всього 23 кілограми.

Для пересування сушею він використовує пару гусениць, які протягом десяти годин на одному заряді літієвої батареї, зможуть долати складні поверхні від слизької трави до купи каміння і цегли. Для польотів його ж наділили вісьмома гвинтами всередині гусеничних платформ — у повітрі вони зможуть протримати його до 20 хвилин.

HUUVER Project / YouTube

HUUVER Project / YouTube

Дроном можна керувати дистанційно за зображеннями з його камери Sony 4K і тепловізора FLIR. Однак пересуватися він вміє і самостійно, керуючись своєю системою супутникового позиціювання Galileo, лідаром Velodyne Puck LITE LiDAR і бортовим мікропроцесором Nvidia Jetson AGX Xavier.

Представник Dronehub, однієї з компаній-розробників, які беруть участь у проєкті, повідомив виданню New Atlas, що фаза досліджень вже завершена і HUUVER готується до комерціалізації. Поки невідомо, коли дрон з'явиться у продажу, хоча, найімовірніше, що його представлятимуть як платформу для для військових та пошуково-рятувальних операцій.

HUUVER Project / YouTube

Це не перший гібридний робот, який чекає на свої місії у складних та часто небезпечних для людини умовах. Наприклад, двоногий гібридний робот на ім'я Лео вміє літати на своїх чотирьох пропелерах у плечах та зможе інспектувати мости чи лінії передач, не піддаючись поривам вітру. А людиноподібний Jet-HR2 з вентиляторами у ногах (бо поки без голови) може навіть протриматися у повітрі до 20 секунд. Менші ж роботи, корпус яким можна скласти з оригамі, можуть «перевзуватися» з дрона на колісного робота і навпаки, складаючись у форму тако.


Фото в анонсі: HUUVER