Новий вид крихітних кальмарів назвали «джіу-джитсу» за вміння здолати більших за себе противників

На коралових рифах біля Японії біологи знайшли два нові для науки види карликових кальмарів. Вони отримали латинські назви на честь лісових духів із японського фольклору, зокрема кодама, які вважаються ознакою здорового лісу та відомі з мультфільму «Принцеса Мононоке». Один із видів також прозвали «джіу-джитсу» — за вміння здолати більшого за себе противника. За словами науковців, крихітні кальмари є маркерами здоров'я рифової екосистеми. Опис нових видів опубліковано у журналі Marine Biology.

Kodama jujutsu. Brandon Ryan Hannan

Чим особливі крихітні кальмари?

Обидва нові види кальмарів мають загалом розміри тіла до сантиметра у довжину, що робить їх одними з найменших відомих головоногих молюсків, розширюючи кількість видів карликових кальмарів до восьми. Вони населяють води біля острова Окінава, і їхні ареали частково перетинаються. Обидва під час шлюбного ритуалу гудять, подібно до бджіл, відмічають вчені. Живуть кальмари всього близько 2-3 місяців.

Один із видів виявився представником ще й раніше неописаного роду, що йому зараз дали назву Kodama. Видовий епітет кальмар отримав jujutsu — позначення японського бойового мистецтва джіу-джитсу. Спостереження вказали, що Kodama jujutsu полює на більших за себе креветок.

Idiosepius kijimuna. Brandon Ryan Hannan

Idiosepius kijimuna. Brandon Ryan Hannan

Другий вид назвали Idiosepius kijimuna — на честь пустотливих духів кідзімуна, що живуть у деревах баньян і є вправними рибалками. Ці кальмари вже були відомі науковцям, однак вважалися частиною іншого виду, що при детальнішому вивченні спростували.

Більше кальмарів