Біля могили польської «вампірки» знайшли поховання «вампіра»-дитини

У польському селищі знайшли незвичайне поховання дитини віком 5-7 років: її тіло помістили в могилу лицем донизу, а також розмістили на ньому навісний замок, імовірно, щоб вберегтися від повстання трупа із мертвих. Поховання було усього в кількох метрах від могили «вампірки» XVII століття, яку польські археологи знайшли минулого року. Про знахідку повідомляють науковці Університету імені Миколая Коперника на сайті закладу.

Рештки дитини із замком біля могили жінки-«вампіра». Łukasz Czyżewski

Рештки дитини із замком біля могили жінки-«вампіра». Łukasz Czyżewski

Про яку польську «вампірку» йдеться?

Жінка, похована у XVII столітті у польському селищі Пень, стала жертвою вірувань у те, що померлі можуть повставати з мертвих та шкодити живим, стаючи вампірами. Особливо, якщо смерть була неприродною, настала через важку епідемію або ж померла людина мала нетипову зовнішність. Щоб убезпечити себе від повстання мерця з могили, жінку поховали з серпом над шиєю та із навісним замком на нозі.

Яким було поховання дитини?

Продовживши розкопки на локації, археологи виявили усього в 1,5-2 метрах від жінки-«вампіра» рештки дитини, повстання якої теж, імовірно, боялися. Від тіла збереглися лише останки нижче колін, можливо, через осквернення могили, але вчені з'ясували, що воно лежало вниз головою, а під кістками виявили навісний замок, схожий на той, що й у «вампірки». Що цікаво, над могилою дитини виявили фрагменти кісток ще кількох дітей, зокрема частину щелепи із зеленим зубом. Схожий відтінок мало і піднебіння «вампірки». Можливо, всі ці люди хворіли на однакову хворобу й лікувалися подібним чином, наприклад, суспензією золота чи були поховані зі сплавом міді у роті.

Навісний замок під кістками дитини. Łukasz Czyżewski

Навісний замок під кістками дитини. Łukasz Czyżewski

Окрім дитячої могили, археологи також натрапили поруч на рештки вагітної жінки, у якої збереглися останки плода.

Вчені продовжать вивчати тіла зі старого кладовища, а також те, чому його зробили на місці не з піщаним ґрунтом, як це зазвичай буває, а з кам'янистим і важким у копанні.