Індійські слони виявилися здатними розуміти, коли людина на них дивиться, і жестами спілкуватися з людьми саме в цей час. Для розпізнавання людської уваги слони звертали увагу на те, чи обернені до них тулуб і обличчя людини. Це свідчить про наявність у них складного типу комунікацій, спрямованого на «співрозмовника» та донесення до нього певної інформації. Дослідження опублікували в журналі Scientific Reports.
Як перевіряли здатність слонів розпізнавати чужу увагу?
Дослідження проводили на індійських слонах (Elephas maximus), адже їх соціальна поведінка менш вивчена, ніж в африканських родичів (Loxodonta africana). Для нього залучили 10 самиць слонів, які проживали в неволі у Таїланді. Тварини мали жестами попросити їжу в експериментаторки, яка знаходилася на відстані від них і стояла в різних положеннях.
Як виявилося, слони використовували значно більше жестів, коли експериментаторка стояла біля відра з їжею, ніж коли на її місці стояло просто відро. Також на те, скільки жестів використовували слони, впливало те, чи була експериментаторка повернута до них обличчям і тулубом. При цьому те, чи був повернутий тулуб експериментаторки, відігравало більшу роль, ніж те, чи дивилася вона на слонів у момент використання ними жестів. Це свідчить про те, що слони розуміють важливість уваги іншої особини під час спроб комунікації та може спонукати науковців переглянути уявлення про їхній інтелект та інтелект інших соціальних видів тварин.
Що науковці знають про спілкування слонів
🐘 Раніше те, що слони здатні використовувати жести для привернення уваги людини та отримання від неї їжі, продемонстрували на африканських слонах.
👋 Жести та звуки слони використовують і для спілкування з іншими слонами, при цьому вони також добирають ті дії, які привернуть більше уваги іншої особини.
💬 Крім цього, у спілкуванні слонів виявили своєрідні «імена» — окремі набори звуків, які використовували для звертання до тієї чи іншої особини.