Ін’єкція наночастинок сповільнила прогресування остеоартриту в мишей

Внутрішньосуглобові ін’єкції з наночастинками допомогли сповільнити руйнування хряща у мишей з остеоартритом, йдеться у статті американських вчених у журналі Science Translational Medicine. Зробити це вдалося завдяки активації рецептора епідермального фактора зросту.

Rheumatology Advisor

Кому це потрібно?

Хрящі у суглобах відіграють важливу роль у забезпеченні нашої рухової активності. Особливо це стосується колінного суглоба, на який діють великі навантаження під час таких звичних дій як ходьба або біг. Хрящ колінного суглоба виконує роль амортизатора, що захищає зчленування від пошкодження. Проте яким би він не був важливим, на жаль, він не може природно відновлюватися. Тож із часом може руйнуватися та призводити до виникнення вкрай болючого захворювання — остеоартриту. Поки що вилікувати цю дегенеративну хворобу не можуть, але вчені не полишають надії розробити дієву терапію. І дослідники з Університету Пенсильванії мають свій погляд на розв’язання проблеми.

Яка думка науковців?

У попередніх роботах американські вчені з’ясували, що нестача рецептора епідермального фактора росту (EGFR) або його інактивація прискорює прогресування остеоартриту в мишей. У новій роботі вони показали, що активація цього білка може, навпаки, допомогти лікувати хворобу суглобів.

Активація EGFR відбувається за присутності молекули-ліганду, що з ним зв’язується. Але цей ліганд сам по собі є доволі нестабільним, має короткий період напіввиведення та не довго утримується в суглобовій капсулі через малі розміри. Тому дослідники приєднали ліганд tgf-α до синтетичних наночастинок, що додатково захищають діючу речовину, утримують її в хрящі та зменшують токсичність. Ін’єкцію з наночастинками вчені згодом ввели безпосередньо в суглоби мишей.

Що стало з тваринами?

Суттєвих побічних ефектів від втручання вчені не помітили, але покращення стану піддослідних мишей було явним. У тварин з остеоартритом сповільнилися дегенерація хряща та затвердіння кісток. Також було схоже, що біль у колінах у них теж полегшився.

У наступних дослідах автори прагнуть перевірити свою методику на більших тваринах, перш ніж зможуть приступити до випробувань на людях.