Мозок мавп ігрунок і людей зреагував на виховання однаково, формуючи соціальну поведінку у відповідь на особливості оточення. Як виявилося, у цих мавп відповідальні за соціальні взаємодії ділянки мозку розвиваються повільніше та довше залишаються пластичними, ніж інші ділянки мозку, що і робить їх сприйнятливими до виховання. Вивчення особливостей розвитку ігрунок допоможе краще зрозуміти, як виховання впливає на соціальну поведінку приматів, до яких належать і люди. Дослідження опублікували в журналі Science Advances.
Що подібного у мозку людей та ігрунок?
Дослідники використовували МРТ для аналізу структури та активності мозку дитинчат мавп ігрунок (Callithrix jacchus) під час їди та взаємодії з доглядачами. Як виявилося, відповідальні за сприйняття соціальних взаємодій ділянки мозку активувалися під час спілкування з доглядачами та розвивалися повільніше, ніж ділянки, які активніші під час спостереження за поодинокими діями, зокрема їди. Раніше науковці вже довели, що деякі ділянки мозку людей розвиваються залежно від виховання.
Ця особливість дозволяє молодим ігрункам навчатися в процесі взаємодії з іншими ігрунками, а також людьми, що впливає на формування їхніх соціальних і розумових здібностей. Дослідження розкриває роль догляду та виховання у розвитку соціальних навичок приматів, а через подібності соціалізації у людей та ігрунок також допоможе вивчати порушення такого розвитку, такі як розлади аутистичного спектра.
- Швейцарські науковці також помічали ігрунок за підслуховуванням розмов їхніх родичів та оцінюванням значущості цих розмов.
- У мавп ігрунок виявили здатність звертатися одне до одного на імена — раніше її вважали притаманною лише людям, слонам і дельфінам.