Важке дитинство персонажів DC і Marvel не зробило їх героями чи лиходіями

Важке дитинство персонажів фільмів DC і Marvel не вплинуло на те, став цей персонаж героєм чи лиходієм. Це встановили психологи, які аналізували дитинство відомих персонажів за шкалою травматичних подій, таких як розлучення чи смерть батьків, насильство чи зловживання психоактивними речовинами в сім’ї. Результати дослідження показують, що дитинство не визначає подальшу долю людини, що є особливо важливим для дітей і підлітків, які дивляться супергеройські фільми. Дослідження опублікували в журналі PLOS One.

Важке дитинство персонажів фільмів DC і Marvel не зробило їх героями чи лиходіями. GIPHY

Важке дитинство персонажів фільмів DC і Marvel не зробило їх героями чи лиходіями. GIPHY

Що дізналися про дитинство кіногероїв і лиходіїв?

Науковці переглянули 33 фільми з обох кінофраншиз і поділили персонажів, чиє дитинство в них було зображене, на дві категорії: герої та лиходії. До героїв потрапили Бетмен, Диво-жінка, Залізна Людина та Чорна Вдова, а до лиходіїв — Джокер, Загадник, Локі та Зелений Гоблін. Як виявилося, важке дитинство було як у персонажів фільмів DC, так і Marvel, а також не відрізнялося за важкістю в чоловіків, жінок і небінарних персонажів.

Результати цього дослідження підтверджують теорію з реального світу про те, що важче дитинство не завжди означає девіантну поведінку, тобто ту, що порушує соціальні норми, але може підвищувати ризик її прояву. Майбутні дослідження мають розкрити те, як персонажі з травматичним минулим стають рольовими моделями та впливають на реальних людей, особливо дітей і підлітків.

  • Персонажі з фільмів можуть не лише бути рольовою моделлю, але й викликати в людей фобії. Як виявилося, саме зображення клоунів у медіа та грим, що заважає розгледіти емоції, є основними причинами боязні клоунів.
  • А про те, як відбувалися б космічні битви з кіно в реальному світі та які обмеження на них накладає фізика, ми розповідали в матеріалі «У далекій-далекій галактиці».