Лондонський стартап вперше випробував свою технологію із вловлювання викидів вуглекислого газу одразу під час ходу вантажних суден. Система, яку помістили у контейнери на борту, виловила близько 78 відсотків викидів із труб судна, перетворивши їх на вапняк. Його потім вивантажать з корабля і перероблять, повідомляє New Scientist.
👋 Слідкуйте за наукою разом з нами — підписуйтеся на наш телеграм та інстаграм, буде цікаво!
Як відбулися випробування?
У своє перше плавання система з переробки вуглекислого газу Seabound відправилася на 240-метровому контейнеровозі у Перській затоці. Її розмістили на місці кількох контейнерів — це небагато, враховуючи, що судно розраховане на перевезення 3 200 контейнерів. Після під'єднання до вихлопної труби контейнеровоза, система отримувала всі викиди газів з неї та перенаправляла у низку фільтрів, зокрема і з оксиду кальцію.
Оксид кальцію є недорогим матеріалом, який добре вступає у реакцію з вуглекислим газом, утворюючи карбонат кальцію, відомий як вапняк. Цей вапняк після рейсу вивантажили у порту й вже продали частину для виготовлення добрив, а решту планують продати для будівельних цілей. Seabound вказує, що невдовзі вже тисяча суден матимуть їхню повномасштабну систему, яка переробляє до 95 відсотків вуглекислого газу. Це допоможе зменшити внесок контейнеровозів у глобальне потепління, адже зараз на цю галузь припадає близько трьох відсотків світових викидів вуглекислого газу.
- Ще одним чинником шкідливих викидів в атмосферу є авіація. І нещодавно вчені підрахували, що незначна зміна висоти в польоті допоможе скоротити кількість викинутих водяної пари й сажі, що рівноцінно із вуглекислим газом впливають на довкілля.