Аналіз шести мільйонів польотів виявив, що за незначних змін висоти під час рейсу літаки могли б зменшити шкідливі викиди від двигунів, що впливають на глобальне потепління. Тимчасове підвищення або пониження висоти дозволило б літакам оминати місця, де вологість і тиск провокують появу слідів за літаками — водяної пари й сажі, які шкодять не менше за викиди вуглекислого газу. Про це розповіло видання New Scientist, а стаття вчених опублікована у Transportation Research Interdisciplinary Perspectives.
👋 Слідкуйте за наукою разом з нами — підписуйтеся на наш телеграм та інстаграм, буде цікаво!
Наскільки треба змінювати літакам висоту?
Як порахували вчені Делфтського технічного університету, якби 61 відсоток із досліджуваних літаків знизився на 326 метрів, а 39 відсотків, навпаки, піднялися б на 305 метрів, то викиди водяної пари й сажі не відбувалися б. Тим паче такі зміни не вимагають значних додаткових витрат палива й не підвищують безпекові ризики — лише дозволяють літакам покинути зону із високою вологістю і температурою менш як 40 градусів Цельсія, що провокують викиди. Вчені вважають, що більш як половина рейсів може дозволити змінювати висоту у межах 609 метрів, чого достатньо для зменшення «хвостів» за літаками. І нехай ці заходи не зменшили б викиди вуглекислого газу через використання палива, вони б однаково зменшили вплив авіації на глобальне потепління, який сьогодні складає п'ять відсотків від усіх чинників людської діяльності.
- Крім впливу на клімат, авіація також може загрожувати здоров'ю. Виявилося, життя біля малих аеропортів збільшує рівень свинцю в крові дітей.
- А більше про проблему змін клімату ми розповідали у матеріалі «Глобальне потепління — не міф?».