Вакцина проти бронхіту немовлят показала високу ефективність на мишах

Американські дослідники випробували на мишах експериментальну вакцину проти репіраторно-синцитіального вірусу, що уражає нижні дихальні шляхи у немовлят. Єдина доза допомогла запобігти інфікуванню тварин і викликала бажану імунну реакцію, йдеться у статті журналу Nature Communications.

Респіраторно-синцитіальний вірус (сині) з поміченим F-білком (жовті). NIAID

Респіраторно-синцитіальний вірус (сині) з поміченим F-білком (жовті). NIAID

У новонароджених і немовлят основною причиною інфекцій нижніх дихальних шляхів є інфікування респіраторно-синцитіальним вірусом. За статистикою, він спричиняє понад 3 мільйони госпіталізацій і 60 тисяч смертей в рік, переважно серед дітей до шести місяців, частіше спричиняючи у них бронхіоліт — ураження кінцевих гілок бронхів. А найбільша складність у тому, що немає ефективних ліків проти вірусної хвороби, але є надія на щеплення. Одну з експериментальних вакцин проти репіраторно-синцитіального вірусу випробували на тваринах у новому дослідженні на чолі з дослідниками Бостонської дитячої лікарні.

Вчені створили вакцину, яка складалася із двох основних частин. Перша — це фрагмент F-білка, що його вірус використовує для проникнення всередину клітин. А друга — молекули-ад'юванти, які покликані посилити імунну відповідь організму на чужорідний білок, що особливо актуально з маленькими дітьми, у яких імунна система ще розвивається. Випробування провели спочатку на 4-7-денних мишенятах, яких через сім тижнів після єдиного щеплення або уколу лише фізрозчину піддали впливу вірусу. Через два тижні після цього вірус виявили в легенях мишей, що отримали фізрозчин, але не в щеплених. Водночас у носі вакцинованих концентрація вірусу була в сто разів нижчою, ніж у невакцинованих. Щеплення викликало бажану імунну відповідь, сформувавши вироблення відповідних антитіл та реакцію Т-клітин. Позитивні результати стосовно імунної відповіді отримали й у випадку, коли дії вакцини піддали кров новонароджених дітей. Наступні дослідження покажуть, чи доцільним буде використання вакцини в людей.