У Китаї знайшли невідому раніше ніобієву руду

В одному з родовищ корисних копалин у Внутрішній Монголії виявили ніобобаотит — невідомий раніше вид руди, яка містить ніобій. Ніобій сьогодні використовується у виробництві сталі, а також є важливим компонентом надпровідників — матеріалів, що проводять струм без опору, тож руда може стати новим джерелом цього елемента, повідомляє South China Morning Post.

Зразок ніобію. RHJPhtotos

Зразок ніобію. RHJPhtotos

Що відомо про руду?

Нове мінеральне утворення виявили на родовищі Баян Обо. Знайдений ніобобаотит є 17 невідомим раніше матеріалом, який вдалося виявити у Баян Обо. За повідомленням геологів, руда має темно-коричневий колір та крім ніобію містить барій, титан, залізо і хлорид. Утім, головним для дослідників все ж є ніобій. Найбільше у світі його сьогодні на експорт видобувають Бразилія та Канада. Він використовується для зміцнення авіаційної сталі, у надпровідних магнітах Великого адронного колайдера, а у майбутньому може стати складником акумуляторів для електроніки. Відкриття, відзначають фахівці, допоможе Китаю відмовитися від імпорту ніобію, а також посприяти його використанню у пристроях. Однак, поки оцінок покладам ніобію у Китаї геологи не дають.

• Раніше два невідомих науковцям мінерали відкрили у метеориті. Елаліт та елкінстантоніт виявили у метеориті «Ель Алі», який впав на Землю не менш як п'ять століть тому.