У Китаї завершили будівництво найбільшого в світі сонячного телескопа

Китай звершив будівництво свого сонячного радіотелескопа DSRT, який складається з 313 антен. Це найбільший в світі сонячний телескоп, який досліджуватиме наше світило з плато у провінції Сичуань. На перші наукові спостереження очікують вже на початку літа, повідомляє видання Nature.

Liu Zhongjun / China News Service

На краю Тибетського нагір'я, у провінції Сичуань, інженери завершили встановлення останніх частин конструкції найбільшого в світі масиву радіотелескопів для вивчення Сонця — DSRT (The Daocheng Solar Radio Telescope). Це система з 313 тарілкових антен, що разом утворюють коло діаметром у понад три кілометри. Телескоп працюватиме у діапазоні частот від 150 до 450 мегагерців, що дозволить бути точними у прогнозуванні космічної погоди, зокрема сонячних спалахів чи викидів корональної маси.

Як пише Nature, дані спостережень DSRT будуть доступні міжнародним дослідникам, а Національний центр космічних наук Китаю, якому належить телескоп, планує відкривати його вночі для інших спостережень, наприклад, за пульсарами. Повідомляється, що перші спостереження почнуть вже в липні наступного року. Будівництво DSRT розпочали на початку 2021, а система стала п'ятим інструментом Китаю, за допомогою якого країна вивчатиме наше світило.

Також цього тижня свій перший сонячний спалах застав новий китайський сонячний зонд ASO-S (Advanced Space-based Solar Observatory).